شناسهٔ خبر: 68484 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از تاخیر شرکت‌های هواپیمایی در اردیبهشت ماه

کاهش ۱۰ درصدی تاخیر‌های ایران‌ایر/ ایرتور در صدر جدول پروازهای تاخیردار

هواپیما هما آمار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از کاهش ۱۰ درصدی پروازهای تاخیردار هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» در اردیبهشت ماه حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آمار منتشر شده توسط گروه آمار هوانوردی و فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نشان می‌دهد که درصد پروازهای دارای ۳۰ دقیقه تاخیر و یا بیشتر در فرودگاه‌های ایران، در ماه اردیبهشت نسبت به ماه پیش از آن با ۸ درصد کاهش روبرو بوده و این در حالی است که پروازها در این ماه نسبت به فروردین چهار درصد کاهش داشته است.

در ماه اردیبهشت ۱۳۹۸، از مجموع ۱۷ هزار و ۲۹۳ نشست و برخاست در فرودگاه‌های ایران، ۳ هزار و ۵۴۶ پرواز با تاخیر ۳۰ دقیقه و یا بیشتر اتجام شده و این رقم معادل ۲۱ درصد کل پروازها است. متوسط زمان تاخیر نیز ۷۹ دقیقه محاسبه شده است.

در این ماه پروازهای تاخیر دار هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» ۱۰ درصد نسبت به ماه پیش از آن کاهش یافته و این در حالی است که کاهش نشست و برخاست‌های این شرکت هواپیمایی ۴ درصد بوده ، و این به معنای موفقیت این شرکت هواپیمایی در کاهش میزان تاخیر در پروازها است.

در ماه اردیبهشت، ۳۰ درصد پروازهای ایرتور با تاخیر انجام شده و این ایرلاین را در مقام نخست ایرلاین‌های تاخیردار قرار داده است. کم تاخیرترین پروازها نیز متعلق به هواپیمایی پویا ایر با ۶ درصد تاخیر در پرواز است، البته این ایرلاین با ۱۳۳ نشست و برخاست، کم پروازترین ایرلاین کشور نیز به شمار می‌رود.