شناسهٔ خبر: 68579 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بررسی طراحی شهری بزرگراه آیت‌الله بروجردی (ره) قم

جلسه قم دومین جلسه کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی در سال ۹۸ با حضور مدیران و نمایندگان دستگاه‌های مربوطه و به ریاست بهشتی معاون امور عمرانی استاندار قم با موضوع بررسی طراحی شهری اراضی طرفین بزرگراه آیت الله بروجردی(ره) و تعیین کاربری چندین طرح صنعتی و کشاورزی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، حسن صبوری در ابتدای جلسه اظهار داشت: براساس تصمیم و دستور شورای برنامه‌ریزی استان، از این پس ۱۱ کار گروه استان به چهار کارگروه تقلیل پیدا کرده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم افزود: با ادغام چند کارگروه، از این پس اداره کل راه و شهرسازی استان، دبیرخانه کارگروه امور زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری و شهری، آمایش سرزمین و محیط زیست خواهد بود.

صبوری با اشاره به این که یکی از دستورات جلسه بررسی طراحی بزرگراه آیت الله بروجردی(ره) بوده است، ابراز داشت: در این جلسه طرح پیشنهادی اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری قم در خصوص طراحی شهری اراضی طرفین  بزرگراه آیت الله بروجردی (ره) مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی توضیح داد: براساس مصوبه کارگروه، مقرر شد هر دو طرح پیشنهادی در قالب یک طرح با مشارکت شهرداری و راه و شهرسازی تهیه و با رعایت ملاحظات ملاحظات زیست محیطی، امنیتی، ترافیکی، رفاهی و فرهنگی به کارگروه ارائه گردد.

دبیر کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان قم در پایان خاطر نشان ساخت: طرح مذکور پس از تایید شورای ترافیک، به شورای برنامه ریزی استان ارسال خواهد شد.

در دومین جلسه کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان قم ۹ پرونده شامل تعيين كاربري احداث بناهاي واحدهاي صنعتي ، خدمات رفاهي،دامداري وتوليدي و افزايش سطح اشغال و تغيير كاربري در داخل حريم و خارج از حريم شهرهاي استان مورد بررسی قرار گرفت.