شناسهٔ خبر: 6872 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

قائدرحمت:

تقدیر از بازسازی خط‌آهن لرستان و خوزستان پس از ۷۰ سال / احداث آزادراه خرم‌آباد-اراک روند مطلوبی دارد

عباس قائدرحمت نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس با تقدیر از بازسازی خط‌آهن لرستان و خوزستان پس از ۷۰ سال گفت: احداث آزادراه خرم‌آباد-اراک نیز روند مطلوبی دارد.

عباس قائدرحمت در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی درباره پروژه‌های مهم حمل و نقلی استان لرستان و حوزه انتخابیه‌اش گفت: آزادراه لرستان به استان مرکزی که از خرم‌آباد احداث می شود از میان دو شهر درود و بروجرد می‌گذرد و در انتها به اراک می‌رسد که عملیات کلنگ‌زنی آن یک سال قبل آغاز شد و به نحو مناسبی در پیگیری است.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه از این طرح ملی باید حمایت اعتباری بیشتری شود که سرعت کار افزایش یابد٬ ادامه داد: آزادراه لرستان به استان مرکزی ردیف اعتبار اختصاصی در بودجه سال ۹۴ دارد و جزء طرح‌های ملی به حساب می‌آید.

وی به دیگر پروژه با اهمیت استان لرستان اشاره و اضافه کرد: راه آهن لرستان به خوزستان نیاز به نوسازی و بازسازی دارد. در طول هفت ماه گذشته هشت رام قطار از ریل خارج شد و مشکلات جدی در عبور و مرور ریلی منطقه به‌وجود آورد.

قائدرحمت ادامه داد: طبق توافقات و پیگیری‌های صورت گرفته نوسازی و بازسازی راه‌‌آهن لرستان به خوزستان در منطقه پس از حدود ۷۰ سال به شکل عمیق و ریشه‌ای آغاز شده و اعتباری حدود ۴۰۰ میلیارد تومان برای اختصاص داده شد که این مسئله جای تقدیر و قدردانی دارد.

وی یادآور شد: پروژه دیگر با اهمیت استان لرستان کمربندی درود بود که  به علت رخ دادن میزان تصادفات بالای رانندگی در این منطقه از نیازهای اساسی شهر به شمار می‌آید. سال‌ها بود که وعده ساخت این پروژه داده می‌شد که بالاخره ساخت آن با اختصاص اعتباری از ماده ۱۸۰ قانون برنامه پنجم توسعه آغاز شد؛ همچنین امسال هم در قانون بودجه اعتباری برای آن در نظر گرفته شده که امیدواریم این مبلغ تخصیص یابد.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی افزود: دو بانده شدن محور ازنا- شازند به طول ۷۰ کیلومتر نیز هرچه سریع‌تر باید آغاز شود چراکه دو بانده شدن این طرح هم باعث کاهش تصادفات منجر به فوت و جرح  می‌شود.

وی با یادآوری اینکه ۱۲ کیلومتر از مسیر محور ازنا- شازند زیرسازی شده و باقی مانده آن هم باید هرچه‌ سریع‌تر اجرایی و عملیاتی شود٬ تأکید کرد: اجرایی شدن این پروژه با دستور شخص عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بوده است.

قائد رحمت تکمیل پروژه مصلای درود که پیمانکاری آن با وزارت راه و شهرسازی است را دیگر پروژه با اهیمت حوزه انتخابیه خود برشمرد و گفت: با توجه به اینکه دورود سومین شهر پرجمعیت استان لرستان است باید مصلی مناسبی برای شهر در نظر گرفته شود زیرا بسیار برای ایام ماه مبارک رمضان و ایام محرم نیاز استفاده از فضای آن احساس می‌شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در خصوص بیمارستان جایگرین شهرستان دورود نیز گفت: ساخت این بیمارستان برعهده وزارت راه و شهرسازی بوده که با توجه به زلزله‌خیز بودن دورود٬ این پروژه در حال جایگزین شدن بود ولی این طرح رشد فیزیکی کمی داشته است./

نظر شما