شناسهٔ خبر: 68754 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

با تصویب هیئت وزیران

اعتبارات اطلاع‌رسانی و تبلیغی دستگاه‌های اجرایی افزایش یافت

3 تیر/ افزایش بودجه اطلاع رسانی هیئت وزیران با افزایش اعتبارات هزینه‌ای بودجه جاری ستادی و استانی دستگاه‌های اجرایی برای اطلاع‌رسانی و تبلیغ به میزان سه در هزار موافقت کرد و این مصوبه روز شنبه از سوی معاون اول رئیس جمهوری به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، هیئت وزیران در جلسه ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور با افزایش اعتبارات هزینه‌ای بودجه جاری ستادی و استانی دستگاه‌های اجرایی برای امر اطلاع‌رسانی و تبلیغی دستاوردهای همان دستگاه به میزان حداکثر سه در هزار موافقت کرد.

از مهم‌ترین اهداف اخذ این تصمیم می‌توان به اهمیت فعالیت‌های رسانه‌ای و اقناعی دستگاه‌های اجرایی برای ارائه دستاوردهای دولت و اعتماد بخشی به مردم و همچنین مقابله با هجمه و عملیات روانی دشمن اشاره کرد.

مطابق آیین‌نامه نحوه فعالیت، وظایف و اختیارات روابط عمومی و اطلاع‌‎رسانی دستگاه‌های اجرایی، دستگاه‌ها موظف‌اند حداقل دو در هزار بودجه جاری ستادی و استانی خود را به تفکیک برای فعالیتهای روابط عمومی و اطلاع‌رسانی در نظر گیرند و هنگام مبادله موافقتنامه با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور یا استان، آن را به عنوان هزینه‌های ضروری دستگاه منظور کنند و در اختیار روابط عمومی‌ها قرار دهند.