شناسهٔ خبر: 68814 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بررسی نهایی طرح جامع کلانشهر اراک

جلسه اراک طرح جامع کلانشهر اراک با حضور مدیرکل دبیرخانه و اعضای کمیته فنی شورای‌عالی شهرسازی و معماری کشور مورد بررسی قرار گرفت.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی، هفتمین جلسه کمیته فنی شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران با حضور کلیه اعضا و احمد نیکخواه مدیرکل دبیرخانه این شورا، مدیرکل راه و شهرسازی، مدیرکل دفتر فنی استانداری، اعضای شورای شهر، نماینده شهرداری، سرپرست معاونت شهرسازی و معماری اداره کل و سایر مسئولان در اراک برگزار شد.

احمد مرزبان در حاشیه هفتمین کمیته فنی شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران با بیان اینکه این جلسه با موضوع بررسی حریم کلانشهر اراک برگزار شد، اظهار کرد: در این کمیته کاربری‌های موجود در حریم شهر، خطوط مرز حریم، پهنای حفاظتی پیشنهادی طرح جامع اراک مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: بررسی روستاهای موجود در اطراف شهر  و همچنین گسترش حریم شهر برای در برگرفتن آنها و مسائل و مشکلات و نقاط قوت و ضعف آن در این جلسه  مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: پس از بررسی و بازدید از مناطق هدف که امروز صورت خواهد پذیرفت ، طرح جامع کلانشهر اراک  در شورای‌عالی شهرسازی و معماری مطرح خواهد شد.

مرزبان اضافه کرد: پیش از این شش جلسه کمیته فنی شورایعالی شهرسازی و معماری در وزارت راه و شهرسازی در خصوص بازنگری طرح جامع اراک،کاربری‌ها و تراکم شهر و آینده‌نگری برای کلانشهر اراک برگزار شده بود.