شناسهٔ خبر: 68866 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی:

عملیات اجرائی تعریض و بهسازی محور مامونیه به خشکرود شهرستان زرندیه آغاز شد

پخش آسفالت مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی از آغاز عملیات اجرائی تعریض و بهسازی محور مامونیه به خشکرود شهرستان زرندیه خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات واطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی ، احمد مرزبان گفت: طول کل محور مامونیه به خشکرود ۱۶ کیلومتر و تعریض آن از سالهای گذشته در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است, عرض محور موردنظر ۶ متر است که پس از تعریض ۲ و نیم متر از طرفین ۱۱ متر  می شود.

وی بیان کرد :عملیات عمرانی ۲/۵ کیلومتر مسیر فوق ازسمت مامونیه توسط بخش خصوصی انجام و ۵ کیلومتر آن طی قراردادی جدید شامل عملیات خاکی ، زیراساس ، اساس و آسفالت بیندر صورت خواهد پذیرفت .

این مقام مسئول افزود: ۲/۵ کیلومتر عملیات راهسازی از طرف مامونیه تعریض و روکش آسفالت شده و از سمت خشکرود ۴ کیلومتر از محور تعریض تا لایه اساس انجام شده است که در ماه اخیر ۳ کیلومتر از این قسمت روکش تمام عرض شد, همچنین عملیات خاکی جهت تعریض در ۵ کیلومتر از محور از ابتدای اردیبهشت ماه آغاز گردیده که انشاله در هفته دولت شاهد بهره برداری از آن خواهیم بود .

مرزبان عنوان کرد : مدت انجام این قرارداد ۲۴ ماه و به مبلغ ۲۸ میلیارد ریال می باشد و کاهش تصادفات جاده ای ، ارتقاء و پیشرفت توسعه اقتصادی و کشاورزی منطقه و ایمنی بیشتر محور را از جمله مزایای اجرای این طرح  می توان نام برد.