شناسهٔ خبر: 68897 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی:

طرح جامع پیرامون حرم رضوی پایان تابستان نهایی می‌شود

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر تعامل وزارت راه وشهرسازی و آستان قدس رضوی گفت: با مصوبه شورایعالی شهرسازی طرح جامع پیرامون حرم رضوی تا پایان تابستان امسال نهایی می شود.

محمد اسلامی در گفتگو  با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی پس از دیدار و گفتگو با حجت‌الاسلام احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی، تصریح کرد:بر اساس اصلاحات صورت گرفته در تعامل با استان قدس رضوی طرح پیرامون حرم مطهر رضوی تا پایان تابستان امسال با مصوبه شورای عالی شهرسازی، نهایی خواهد شد.

وزیر راه وشهرسازی که پس از ورود به استان خراسان رضوی با تولیت آستان قدس رضوی دیدار کرد، بیان داشت: یکی از این اهداف سفر به استان خراسان رضوی این دیدار و مذاکره و تعامل بود. در خصوص طرح جامع شهر مشهد و تلفیق آن با طرح جامع حرم رضوی و طرح ویژه پیرامون حرم تفاوت دیدگاه‌های که در گذشته وجود داشته است که در تعامل با یکدیگر منجر به نهایی و فعال شدن طرح جامع پرامون حرم رضوی می‌شود.

وی بیان داشت: در گذشته به خاطر اختلاف دیدگاه طرح پیرامون حرم رضوی متوقف و دچار سردرگمی شده بود که در جلسات با استاندار و مسئولان شهرسازی مشهد در روزهای گذشته و دیدار امروز با تولیت آستان قدس  به توافقاتی رسیدیم.

اسلامی اعلام کرد: براساس توافق صورت گرفته، کارگروهی برای نهایی کردن طرح جامع پیرامون رضوی تشکیل می‌شود که بر این اساس طرح جامع پیرامون حرم فعال می‌شود.

وی تأکید کرد: در خصوص شارستان‌ها و دسترسی پیاده راه ها به حرم مطهر رضوی باید موراد مدنظر مورد توجه قرار گیرد.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: محور و تمرکز باید بر "زیارت" باشد و پیرامون حرم باید تلفیقی از سکونت و زیارت و بارگذاریهای اطراف حرم باید متناسب باشد که این موارد در دیدار با تولیت آستان قدس مورد توافق قرار گرفت.