شناسهٔ خبر: 68984 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با اعتبار بیش از هفت هزار میلیون ریال انجام شد؛

بهره‌برداری از پله‌گذاری محلات حاشیه نشین اراک

پله گذاری مدیرکل راه وشهرسازی استان مرکزی گفت: پله‌گذاری در محله باغ‌خلج اراک با هدف توسعه زیرساخت‌های شهری با صرف اعتبار بیش از ۷هزار میلیون ریال به منظور ارتقا زیست‌پذیری محلات، در این مناطق با پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصد آماده بهره‌برداری است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی، احمد مرزبان بیان کرد: اجرای پله‌گذاری و جدول گذاری محله باغ خلج اراک با اعتبار بالغ بر ۷هزار و ۲۴۲ میلیون ریال ، به منظور بهسازی و نوسازی مناطق حاشیه نشین و ارتقا زیست گاه مردم در ۴۶ کوچه به همراه انشعابات مربوطه آماده بهره‌برداری است.

وی با اشاره به اینکه مدت اجرای قرارداد این پروژه ۱۲ ماه بوده است، افزود: به منظور افزایش سطح کیفی سنگ فرش، از سنگ پلاک مرمریت گوهر و برای ساخت پاگرد از سنگ لاشه تراورتن استفاده شده است.

به گفته مرزبان برخورداری ساکنان محدوده‌های هدف از محیط زندگی متناسب با استانداردهای شهری، ایجاد فرصت‌های برابر شغلی و درآمدی، استانداردهای مسکن، ارائه خدمات شهری و زیرساخت‌های شهری در سطح میانگین شهر از جمله چشم‌اندازهای این اقدام در اداره کل  راه و شهرسازی استان مرکزی است.

مدیرکل راه  وشهرسازی استان مرکزی با بیان اینکه در راستای ارتقای محلات حاشیه‌نشین ۸۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده، گفت: بهسازی و نوسازی معابر، احداث شبکه فاضلاب، احداث پارک محله‌ای، احداث مرکز سلامت، احداث خانه محله، تکمیل احداث مرکز توسعه چندعملکردی محله فوتبال، تکمیل پله‌گذاری و جدول گذاری وآاسفالت معابر کوی باغ خلج و فوتبال و... از جمله اقداماتی است که در دستور کار این اداره کل در محلات هدف وجود دارد.