شناسهٔ خبر: 69006 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

شروع عملیات کف‌سازی محوطه مجتمع ادارات قم

فراهانی قم معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان قم گفت: عملیات ساماندهی و کف‌سازی بخشی از محوطه مجتمع ادارات قم واقع در بلوار ۷۵ متری عمار یاسر توسط این اداره کل کلید خورد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، عباس فراهانی اظهار داشت: مجتمع ادارات قم با ۲۷ هزار متر مربع مساحت و وجود ۱۰ دستگاه اداری و خیل عظیم مراجعین جایگاه ویژه در شهر قم دارد که در سال های اخیر شاهد مشکلاتی در محیط و محوطه آن بوده ایم.

وی افزود: مشکلات دسترسی، کمبود پارکینگ، تراکم زیاد ساختمانی و آب گرفتگی از جمله مسائل و مشکلات مجتمع ادارات قم است.

فراهانی در خصوص مشکل آب گرفتگی توضیح داد: در سال های اخیر مسئله آب گرفتگی به دلیل بارش باران در مجتمع ادارات هم برای کارکنان و هم برای مراجعین مشکلات متعددی ایجاد نموده است که در همین راستا اداره کل راه و شهرسازی استان با انجام عملیات کف سازی اقدام به رفع مشکل مربوطه می نماید.

وی ابراز داشت: عملیات کف سازی بخشی از محوطه مجتمع ادارات توسط پیمانکار این اداره کل آغاز شده و امیدواریم تا پایان شهریور ماه شاهد بهره برداری از آن باشیم.

فراهانی در خصوص جزییات عملیات اجرایی آن اظهار داشت: تخریب، عملیات خاکی، قالب بندی فلزی، بتن درجا، بلوک چینی، فرش موزاییک و سایر کارهای سنگی با سنگ پلاک از جمله اقدامات عمرانی و اجرایی در این پروژه خواهد بود.

وی اعتبار این پروژه را از محل اعتبارات استانی اعلام کرد و گفت: اعتبار تخصیص یافته برای اجرای این پروژه بالغ بر شش و نیم میلیارد ریال است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان قم در پایان گفت: امیدواریم با اتمام عملیات کف سازی شاهد هدایت آب سطحی، زیباسازی محوطه و تسهیل در رفت و آمد مراجعین و کارمندان ادارات مستقر در مجتمع ادارات قم باشیم.