شناسهٔ خبر: 69075 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در خرداد امسال انجام شد؛

رفع تصرف ۲۷۰۰۰ مترمربع از اراضی ملی در استان مرکزی

آقازاده معاون املاک و حقوقی راه و شهرسازی استان مرکزی از رفع تصرف اراضی ملی به میزان ۲۷۰۰۰ مترمربع و به ارزش ریالی ۴۶۳ میلیارد و ۶۸۰میلیون ریال در خردادماه امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی، محمد علی آقازاده اظهار داشت: در راستای حفظ حقوق بیت المال در زمینه  املاک و با اقدامات انجام شده از طرف یگان حفاظت و همکاری  ادارات راه و شهرسازی شهرستانها ، رفع تصرف فوری اراضی ملی به تعداد ۳ فقره وبه میزان ۲۶هزار و۷۰ مترمربع و ارزش ۴۶۲ میلیارد و۹۰۰میلیون ریال و اجرای حکم قضایی به تعداد ۱ فقره و به میزان ۱ هزار و۱۲۵مترمربع  به ارزش ریالی ۷۸۰ میلیون ریال در سطح استان انجام گردید.

این مقام مسئول افزود: بیشترین رفع تصرف از نظر مساحت متعلق به شهرستان اراک به میزان ۲۴هزار و۷۰ مترمربع و به مبلغ ۴۶۲ میلیارد و۳۰۰میلیون ریال می باشد .

علی آقازاده بیان داشت : تصرفات فوق در شهرهای اراک ، شازند صورت پذیرفته است  که همه موارد از تصرفات فوق شخصی بوده است .

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی متذکر شد: یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی وظیفه حفظ و حراست از زمین های دولتی را بر عهده داشته و با متصرفان غیرقانونی برخورد قاطع خواهد کرد و به طور مستمر بر اراضی ملی نظارت و گشت زنی داردو اجازه هیچ گونه دخل، تصرف، تجاوز و ساخت و ساز غیر مجاز را به افراد سودجو و فرصت طلب را نمی دهد.