شناسهٔ خبر: 69434 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

رییس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیل‌زده خوزستان خبر داد؛

عملیات تعمیر و احداث واحدهای سیل‌زده خوزستان تا پایان امسال تمام می‌شود /۲۰ تیم ارزیاب بنیاد مسکن در حال ارزیابی آسیب زلزله در خوزستان هستند

سیل نصرالله دهقانی با اعلام این مطلب که تاکنون ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی تعمیری و احداثی از سیل خوزستان شناسایی شده‌اند از اتمام واحدهای تعمیری تا پایان شهریورماه و اتمام واحدهای مسکونی تا پایان سال جاری خبر داد.

نصرالله دهقانی رییس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیل‌زده خوزستان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اعلام اینکه ۳۰۰ روستای خورستان  تحت تاثیر خرابی‌های ناشی از سیل قرار گرفتند که در ۱۶۰ روستای استان این خسارت بیشتر بود، گفت: حدود ۲۵ هزار واحد مسکونی در خوزستان ارزیابی شدند که از این تعداد حدود ۱۷۵۰۰ واحد برای بازسازی و تعمیر در سیستم ثبت شدند.

رییس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیل‌زده خوزستان افزود: پیش‌بینی ما این است که به تعداد۱۷۵۰۰واحد مسکونی است، البته ممکن است ۵۰۰ واحد هم از قلم افتاده باشند، در مجموع این رقم به ۱۸ هزار واحد برسد.

این مقام مسئول در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی توضیح داد: از ۱۷۵۰۰ واحد آسیب‌دیده از سیل در خوزستان، ۲۵۰۰ واحد احداثی و ۱۴هزار واحد تعمیری شناسایی شده‌اند.

دهقانی همچنین در خصوص موضوع انعقاد قرارداد بانک‌ها با صاحبان واحدهای مسکونی آسیب‌دیده، اعلام کرد: تاکنون ۱۲۹۰۰ مورد توسط بنیاد برای عقد قرارداد معرفی شده‌اند که تاکنون برای ۸۴۰۰ واحد آنها عقد قرارداد صورت گرفته است. همچنین، بیش از ۶۰۰۰ واحد موفق به دریافت قسط اول و دوم شده اند.

رییس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیل‌زده خوزستان توضیح داد: در بخش واحدهای مسکونی تعمیری تاکنون ۹۵۰۰ واحد مسکونی کار تعمیرات آنها آغاز شده است که ۲۰۰۰ مورد تعمیری واحدهای مسکونی سیل‌زده تمام شد. همچنین در واحدهای مسکونی احداثی، تاکنون ۳۰۰ واحد آواربرداری شده است و برای ۹۰۰ واحد نیز پی‌کنی، پی‌ریزی و پیاده‌سازی روی نقشه انجام شد.

دهقانی ادامه داد: از نظر زمانبندی پیش‌بینی می‌شود تا پایان شهریورماه، تعمیری‌ها به اتمام برسند و تا پایان سال‌جاری کلیه واحدهای احداثی تمام شوند.  

وی همچنین در خصوص سیل اخیر استان خوزستان و ارزیابی‌های بنیاد مسکن در این خصوص اعلام کرد: حدود ۲۰ تیم ارزیاب در منطقه در حال انجام ارزیابی از مناطق زلزله‌زده هستند. باید تیم‌های ارزیاب در دو هفته کار خود را انجام دهند تا بتوان ارزیابی دقیق را ارایه کرد.

به گفته دهقانی، مشخصا زلزله ۵.۷ مسجد سلیمان به واحدهای مسکونی شهری و روستایی آسیب جدی و جزئی وارد کرد که در این مورد، ارزیابی‌ها در حال انجام است.