شناسهٔ خبر: 69440 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی خبر داد؛

ایجاد دسترسی سامانه نظارت عالیه به دستگاه‌های اجرایی در استان مرکزی عملیاتی می‌شود

عزیزی سرپرست معاونت شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی در حاشیه کارگاه آموزشی سامانه نظارت عالیه برای توضیح گردش‌کار نظارت عالیه از عملیاتی شدن دسترسی کلیه شهرداری‌های این استان به سامانه نظارت عالیه در استان مرکزی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی، کارگاه آموزشی سامانه نظارت عالیه برای توضیح گردش‌کار نظارت عالیه، استفاده از وب‌سایت، نحوه ثبت بازدیدها و همچنین مشاهده اطلاعات و جزئیات و اقدامات صورت گرفته در پروژه‌های مورد بازدید در نرم افزار مورد نظر در سالن جلسات، با حضور نمایندگان فنی کلیه شهرداری‌های استان مرکزی، برگزار شد.

علیرضا عزیزی سرپرست معاونت شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی در حاشیه این جلسه گفت: با توجه به سیاست‌های ابلاغی وزارت راه و شهرسازی در خصوص گسترش سامانه نظارت عالیه کشوری، نرم افزار نظارت عالیه و نحوه عملکرد آن برای کاربران این سیستم از جمله شهرداری‌ها و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با حضور نمایندگان فنی کلیه شهرداری‌های استان مرکزی برگزار شد.

وی افزود: با توجه به ایجاد لینک دسترسی به نرم‌افزار مربوطه برای شهرداری‌ها جهت ورود و مشاهده اطلاعات بازدیدهای گروه نظارت عالیه توسط وزارت راه و شهرسازی، لذا دسترسی کلیه شهرداری‌ها به این نرم افزار ظرف یکماه آینده برقرار خواهد شد.

 عزیزی ادامه داد: همچنین با توجه به  نیاز دریافت اطلاعات از نرم‌افزار صدور پروانه‌های ساختمانی  صادره توسط شهرداری‌ها، مقرر گردید شهرداری‌ها مطابق مفاد مواد ۳۰ و۳۴ و ۳۵ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، نسبت به ارائه دسترسی به سامانه صدور پروانه ساختمانی به اداره کل راه و شهرسازی جهت مشاهده مشخصات پروژه‌های بازدید شده توسط نظارت عالیه نیز اقدام کنند.