شناسهٔ خبر: 69538 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرامور اعتبارات بانک‌مسکن خبر داد:

دریافت خسارت ۵۴ میلیاردتومانی از شرکت بیمه در زلزله کرمانشاه/ اقساط باقیمانده صاحبان مسکن مهر فوت شده که بیمه عمر دارند بخشیده می‌شود/جزئیات افزایش وام ۲۰۰ هزار واحد مسکونی مهر

محمدحسن علمداری محمدحسن علمداری جزئیات بخشودگی اقساط مسکن مهر واحدهایی که بیمه عمر دارند و صاحبان آن فوت شده‌اند را تشریح کرد و از دریافت ۵۴ میلیاردتومان خسارت از شرکت بیمه در زلزله کرمانشاه خبر داد.

محمدحسن علمداری مدیرکل امور اعتباری بانک‌مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص بیمه مسکن مهر و جزئیات آن برای مشمولان این بیمه اعلام کرد: بیمه عمر و بیمه حوادث از جمله بیمه‌هایی هستند که صاحبان واحدهای مسکونی مهر، می‌توانند از آن بهره‌مند شود.

علمداری ادامه داد: بیمه عمر واحدهای مسکونی مهر مشمول افرادی است که عمرشان زیر ۵۵ سال بوده و بیماری خاصی ندارند. افراد واجد این شرایط تحت هر شرایطی که فوت شوند، بیمه، اقساط باقیمانده آنها را می‌بخشد و ورثه ضرورتی ندارد که باقیمانده اقساط را پرداخت کنند.

مدیرکل امور اعتباری بانک‌مسکن افزود: بیمه حوادث نیز از دیگر انواع بیمه هایی است که واحدهای مسکونی مهر تحت پوشش آن قرار می‌گیرند. بر اساس این بیمه، صاحبان واحدهای مسکونی مهر چنانچه واحدهای خود را تحت این بیمه درآورند، در صورت بروز حوادث طبیعی همچون سیل و زلزله و دیگر حوادث طبیعی، با کارشناسی‌هایی که توسط کارشناس بیمه در هنگام بروز حادثه برآورد می‌شود، می‌توانند تا سقف تسهیلاتی را که دریافت کرده‌اند از بیمه به عنوان خسارت دریافت کنند.

علمداری خاطرنشان کرد: بانک مسکن در زلزله کرمانشاه و خراسان‌شمالی در سال‌های اخیر، مبلغ قابل‌توجهی از بیمه به عنوان خسارت دریافت کرد و در اختیار آسیب‌دیدگان قرار داد.

به گفته وی، در زلزله کرمانشاه بانک مسکن ۵۴ میلیاردتومان خسارت حادثه زلزله را از بیمه دریافت کرد.

مدیرکل امور اعتباری بانک مسکن قرارداد بانک مسکن توضیح داد: قبلا بانک مسکن قراردادی با شرکت بیمه آسیا منعقد کرده بود که این شرکت بیمه ای به بخشی از تعهدات خود عمل نکرد و این موضوع در پروسه قضایی در دست پیگیری قرار دارد.

علمداری همچنین در خصوص مصوبه شورای پول و اعتبار در خصوص افزایش وام مسکن مهر نیز اعلام کرد: حدود ۲۰۰ هزار واحد از واحدهای باقیمانده مسکن مهر مشمول افزایش وام شورای پول و اعتبار شده‌اند که از این ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر، حدود ۵۰ هزار واحد در پردیس وام شان از ۴۰ میلیون تومان به ۵۰ میلیون تومان و در سایر شهرها از ۴۰ میلیون تومان به ۴۵ میلیون تومان افزایش یافته است.