شناسهٔ خبر: 69941 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری جلسه کمیسیون ماده ۱۲ حمل و نقل لرستان

جلسه لرستان ششمین جلسه کمیسیون ماده ۱۲ حمل و نقل لرستان در امسال با موضوع رسیدگی به تخلفات ۱۶ شرکت حمل و نقل بار و مسافر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان، عمده تخلفات مطرح شده در ششمین جلسه کمیسیون ماده ۱۲ استان که با حضور مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان برگزار شد، عدم رعایت ضوابط بکارگیری مدیران فنی در شرکت‌ها و موسسات حمل‌ونقل جاده‌ای، اضافه تناژ و نارضایتی مسافر بود که درنهایت از مجموع ۱۶ شرکت دعوت شده به این جلسه، ۱۳ شرکت تذکر کتبی دریافت نمودند و ۳ شرکت نیز به پرداخت جریمه نقدی محکوم شدند.

عباس شرفی در این جلسه با تاکید بر ضرورت حضور مدیر فنی در شرکت‌های حمل و نقل کالا و مسافر اظهار کرد: حضور مدیر فنی می‌تواند به‌عنوان یک عامل موثر در کاهش تصادفات، کاهش تلفات انسانی ناشی از تصادفات و افزایش ضریب ایمنی راه‌ها مثمرثمر واقع شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان تصریح کرد: با توجه به اینکه عدم بکارگیری مدیران فنی خسارات جبران‌ناپذیری از نظر کاهش ضریب ایمنی راه‌ها و  افزایش تصادفات در پی  دارد با شرکت‌هایی که نسبت به این موضوع توجه نداشته باشند، برخورد جدی خواهد شد.

در این جلسه علی اکبر صفابخش دبیر کمیسیون ماده ۱۲ استان توضیحاتی درخصوص ضوابط و نحوه بکارگیری مدیران فنی شرکت‌ها و موسسات حمل و نقل بار و مسافر براساس ابلاغیه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد که از جمله این ضوابط می‌توان به دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی دیپلم، فقدان سوء پیشینه کیفری موثر، عدم اعتیاد به مواد مخدر با تایید مراجع ذی‌صلاح، دارا بودن گواهینامه پایه یکم و حداقل دو سال سابقه کار رانندگی در حمل و نقل جاده‌ای بار و مسافر و بخصوص گذراندن دوره آموزشی مربوطه و اخذ گواهینامه آموزشی تحت عنوان مدیر فنی شرکت اشاره کرد.

در ادامه ضمن بیان نقطه نظرات نمایندگان شرکت‌ها، پاسخ‌های لازم به آنها ارائه شد.

لازم به ذکر است در سال جاری ۴ جلسه عادی و ۲ جلسه فوق‌العاده کمیسیون ماده ۱۲ در اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان برگزار شده است.