شناسهٔ خبر: 69991 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد؛

آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد احداثی سیل‌زده در سراسر کشور

علیرضا تابش علیرضا تابش، گفت: با تخصیص اعتبارات لازم، ساخت ۳۰ هزار واحد مسکن آسیب‌دیده از سیل آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیرضا تابش در جریان بازدید از مناطق آسیب دیده از رانش روستای حسین آباد کالپوش شهرستان میامی به همراه استاندار سمنان، گفت: دولت برای بازسازی خانه‌های آسیب دیده از سیل ۲۵ هزار میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده که اکنون کار ساخت ۳۰ هزار واحد آغاز شده و ۱۲ هزار واحد نیز در مرحله پی کنی است.

تابش ادامه داد: ۴۰ هزار واحد مسکن دیگر هم برای دریافت تسهیلات به منظور تعمیر به بانک های عامل معرفی شده اند.

وی، از پایان کار ساخت و بازسازی ۲۵ هزار واحد دیگر هم خبر داد و گفت: این موضوع و پیشرفت کارها به استحضار رئیس جمهوری می رسد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، از پرداخت ۱۹ هزار میلیاردریال اعتبار تخصیص یافته برای بازسازی مناطق سیل‌زده به بانک های عامل هم خبر داد و گفت: بقیه اعتبارات تخصیص یافته هم براساس پیشرفت کارها پرداخت می شود.

جابه‌جایی روستای حسین‌آباد میامی قطعی و مشروط به تایید زمین‌شناسی است

تابش، در باره مشکلات مردم روستای حسین آباد کالپوش استان سمنان و چگونگی جابه جایی آنها هم گفت: با توجه به کارهای کارشناسی، جابه جایی اهالی روستای حسین آباد کالپوش قطعی است، باید زمین مناسب انتخاب شود.

وی افزود: تا زمانی که زمین مناسب برای ساخت مسکن جدید اهالی این روستا انتخاب نشود، هیچ اقدامی به جز کارهایی که برای اسکان موقت شده، انجام نخواهد شد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: امروز با اهالی روستا گفت و گو خواهد شد تا تصمیم درستی گرفته شود.

وی، رفع مشکل اهالی این روستا را یکی از دغدغه های مهم بنیاد مسکن و استانداری سمنان خواند و گفت: جابه جایی و انتقال اهالی روستا به مکان جدید کاری بزرگ و نیازمند مشاکت همگانی است.

تابش به ایرنا، گفت: تا کنون چند زمین برای ساخت خانه برای اهالی روستای حسین آباد کالپوش معرفی شده اما از نظر زمین شناسی تایید نشده اند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و استاندار سمنان روز یکشنبه به بخش کالپوش میامی در استان سمنان سفر کرده و از نزدیک مشکلات روستای حسین آباد کالپوش را بررسی می کنند.

این روستا روزهای نخست امسال براثر بارش سنگین برف دچار رانش شده و بسیاری از خانه های مردم خسارت دید.

زمین روستای حسین آباد کالپوش به ۳۳۰ خانه خسارت زد که تا کنون ۱۶۳ منزل تخلیه شده است.

به گفته بخشدار کالپوش میامی رانش زمین روستای حسین آباد کالپوش به ۳۳۰ خانه خسارت زده که تا کنون ۱۶۳ منزل تخلیه شده است.