شناسهٔ خبر: 70077 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی:

۷ پروژه بزرگ آزادراهی در دست اجرا است

خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: هفت پروژه بزرگ آزادراهی به طول ۵۸۶ کیلومتر در دست احداث است و در صورت بهره‌برداری آنها در دو سال آتی ۲۶ درصد به طول آزادراه‌های کشور اضافه می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خیرالله خادمی در حاشیه بازدید اسحاق جهانگیری معاول اول رئیس جمهوری، از آزادراه همت – کرج، اظهار داشت: در حال حاضر ۲۲۱۷ کیلومتر آزادراهدر کشور زیربار ترافیک قرار دارد و ۱۶۰۰ کیلومتر نیز در دست احداث است که امیدواریم در سال ۹۸ و ۹۹ به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: هفت پروژه بزرگ آزادراهی با عناوین منطقه یک  آزادراه تهران – شمال، کنارگذر جنوبی تهران، آزادراه همت – کرج، کنارگذر شرقی اصفهان، آزادراه خرم‌آباد –بروجرد، بخشی از آزادراه ارومیه – تبریز و آزادراه اصفهان – شیراز جمعاً به طول ۵۸۶ کیلومتر در دست احداث قرار است که بهره‌برداری از آنها موجب افزایش ۲۶ درصدی طول آزادراه‌های کشور می‌شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل یادآور شد: تاکنون هشت هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان از سوی دولت برای احداث این هفت پروژه آزادراهی سرمایه‌گذاری شده است که با احتساب مجموع سرمایه‌گذاری صورت گرفته توسط بخش خصوصی به حدود ۱۷ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

وی با اشاره به میزان سرمایه مورد نیاز برای تکمیل آزادراه همت – کرج گفت: باید ۱۴۰۰ میلیارد تومان از سوی دولت و دو هزار میلیارد تومان نیز از سوی بخش خصوصی در این پروژه سرمایه‌گذاری شود.

خادمی گفت: قطعه یک آزادراه همت – کرج به طول ۵/۵ کیلومتر در زیر بار ترافیک قرار دارد، قطعه دو به طول ۵/۴ کیلومتر در دست انجام است و قطعه سوم که به جاده چالوس منتهی می‌شود در دست پیگیری و اقدام قرار دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان از پیشرفت ۸۵ درصدی آزادراه همت – کرج خبر داد و نسبت به بهره‌برداری آن ظرف سه ماه آینده ابراز امیدواری کرد.