شناسهٔ خبر: 70329 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افزایش ۶ درصدی تردد وسایل نقلیه سنگین در لرستان

تردد در چهارماهه امسال تردد وسایل نقلیه سنگین در محورهای مواصلاتی استان لرستان ۶درصد افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان, عباس شرفی گفت: براساس گزارش ترددشمارهای جاده‌ای، از ابتدای سال ۹۸ تا پایان تیرماه تعداد ۴۵میلیون و ۶۳۵هزار و ۷۳۵ دستگاه وسیله نقلیه در محورهای استان تردد داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۴۴میلیون و ۷۴۲هزار و ۲۱۷وسیله نقلیه از رشدی معادل ۲درصد برخوردار شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ی لرستان افزود: سهم وسایل نقلیه سنگین از این میزان تردد ۹ میلیون و ۶۰۸هزار و ۷۵ دستگاه بوده است که در مقایسه با چهارماهه سال گذشته با ۹ میلیون و ۴۴هزار و ۴۸۹ وسیله نقلیه ۶درصد افزایش نشان می‌دهد.

شرفی از کاهش یک‌درصدی سرعت در محورهای استان خبر داد و اظهار کرد: سرعت وسایل نقلیه در راه‌های استان از ۷۷.۳ کیلومتر بر ساعت در چهارماهه سال ۹۷ به ۷۶.۹ کیلومتر در سال جاری کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه بیشترین تردد چهارماهه به تعداد یک میلیون و ۸۹۱هزار و ۳۰۹ وسیله نقلیه در محور سه‌راهی چالانچولان-دورود به ثبت رسیده است، گفت: این در حالی است که در چهارماهه سال گذشته محور خرم‌آباد-سه‌راهی چالانچولان با یک میلیون و ۹۳۲هزار و ۷وسیله نقلیه بیشترین تردد را به خود اختصاص داده بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: کمترین میزان تردد در این مدت به تعداد ۹۸هزار و ۸۵۶ وسیله نقلیه در محور بروجرد- بیرانشهر ثبت شده است درصورتی که در مدت مشابه سال قبل کمترین تردد با ۱۱۸هزار و ۴۲۶وسیله نقلیه در محور بیرانشهر- بروجرد ثبت شد.