شناسهٔ خبر: 70416 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه وشهرسازی استان قم خبر داد

راه شهرک سینمایی نور هموار می‌شود

فراهانی قم عباس فراهانی گفت: با حضور نمایندگان شرکت سینمایی نور تابان، اداره کل راه و شهرسازی، مشاور طرح و سازمان مدیریت و برنامه ریزی،گزینه های پیشنهادی راه دسترسی شهرک سینمایی نور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، عباس فراهانی ضمن اعلام خبر فوق اظهار داشت: شهرک سینمایی نور واقع در کیلومتر ۶۰ محور آزادراه قم- تهران که در سالیان گذشته احداث گردیده، فاقد راه دسترسی مناسب است که به همین منظور احداث راه دسترسی شش کیلومتری با مشارکت دستگاه های مربوطه در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: با بررسی های انجام شده توسط مشاور طرح، سه گزینه در این خصوص پیشنهاد شد که دو گزینه به دلیل واقع شدن طرح در مسیر سیلاب و لزوم ایجاد تقاطع غیر همسطح در محل آزاد قم- تهران حذف شد.

فراهانی در خصوص جزییات انتخاب گزینه نهایی توضیح داد: طرح راهی که شهرک سینمایی نور را به تقاطع علی آباد واقع در آزاد راه قم ـ تهران و جاده قدیم متصل می نماید به عنوان گزینه مناسب انتخاب گردید.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: در همین راستا مقرر شد اداره کل راه و شهرسازی کلیه استعلامات لازم را از دستگاه های مربوطه اخذ نماید تا در زمان اجرایی پروژه ممانعتی و مشکلی پیش نیاید.

فراهانی در خصوص هزینه اجرای این طرح اعلام کرد: برآورد اولیه هزینه اجرای این طرح در حدود ۸۰ میلیارد ریال خواهد بود اما رقم دقیق آن پس از برآورد مشاور طرح نهایی خواهد شد.

وی خاطر نشان ساخت: در ارتباط با این طرح می بایست کمیته فنی با ریاست دفتر فنی استانداری قم تشکیل شود و مسائل و مشخصات فنی آن مورد بحث و بررسی کارشناسان قرار گیرد.