شناسهٔ خبر: 7045 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

شیبانی در نشست خبری مطرح کرد:

تایید بازرسی و نظارت نقشه‌های لوله‌کشی گاز سیستمی می‌شود/ بررسی تخلفات اعضای نظام مهندسی در دستگاه قضایی

منوچهر شیبانی اصل مدیرکل دفتر سازمان‌های مهندسی و تشکل‌های حرفه‌ای وزارت راه و شهرسازی از سیستمی شدن بازرسی لوله کشی گاز و بررسی تخلفات در دستگاه قضایی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، منوچهر شیبانی اصل در نشست خبری انتخابات سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان استان‌ها که بعد از ظهر امروز شنبه ۱۹ اردیبهشت در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد با اشاره به نظارت کلان وزارت راه و شهرسازی بر هرگونه فعالیت ساخت‌و‌ساز و تشکل‌های مرتبط با نظام مهندسی در کشور گفت: بازنگری در آیین‌نامه‌ اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و مبحث دوم مقررات ملی ساختمان در کوتاه مدت در دست اقدام است.

مدیرکل دفتر سازمان‌های مهندسی و تشکل‌های حرفه‌ایوزارت راه و شهرسازی با اشاره به آسیب‌شناسی انتخابات دوره‌های گذشته ادامه داد: مهمترین تفاوت انتخابات این دوره با دوره‌های قبل ممنوعیت حضور پرسنل وزارت راه و شهرسازی در انتخابات هیئت مدیره است بنابراین این وزارت غیر از بخش نظارت کوچکترین دخالتی در انتخابات نخواهد داشت؛ شیوه انتخابات نیز در دست بررسی است تا به هیئت‌های اجرایی اعلام شود که از طریق نرم افزار و به صورت رایانه‌ای انتخابات را برگزار کنند.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص تخلفات گسترده در حوزه خدمات مهندسی ساختمان استان تهران گفت: وزارت راه و شهرسازی از هیچ تخلفی در بخش ساختمان اعم از خدمات مهندسی یا ضوابط شهرسازی نمی‌گذرد. این موضوع نیز از طریق مراجع ذیربط و دستگاه قضایی در دست پیگیری است ضمن اینکه از این پس امور بازرسی و نظارت لوله کشی گاز خانگی و تجاری و تایید نقشه‌های آن به صورت سیستمی و خارج از سلیقه اشخاص در سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان استان تهران صورت خواهد پذیرفت./

نظر شما