شناسهٔ خبر: 70821 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون بازآفريني شهري و مسكن اداره كل راه و شهرسازي استان اصفهان:

ساخت ۴۰ هزار واحد مسكونی اقدام ملی سهم استان اصفهان است/ آمادگی راه وشهرسازی اصفهان برای واگذاری اراضی ساخت ۵۰۰۰ واحد مسكونی

طاهر ايمان طاهر گفت: برنامه وزارت راه وشهرسازي در زمينه ساخت مسكن ملي۴۰۰ هزار واحد مسكوني در سراسر كشور است كه سهم استان اصفهان از اين ميزان ۴۰ هزار واحد مسكوني است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رساني اداره کل راه وشهرسازي استان اصفهان، معاون بازآفريني شهري و مسكن اين اداره كل در توضيح طرح جديد دولت مبني بر توليد مسكن ملي در راستاي رونق مسكن و سهم استان اصفهان در اين زمينه بيان داشت: يكي از راهكارهاي موازنه قيمت بين عرضه و تقاضا در جامعه، توليد مسكن در بخش مسكن است كه برنامه وزارت راه وشهرسازي در اين زمينه احداث ۴۰۰ هزار واحد مسكوني در سراسر كشور است كه از اين ميزان ۴۰ هزار واحد مسكوني است و در سال‌هاي ۹۸ و ۹۹ احداث مي‌شود.

ايمان طاهر افزود: از اين تعداد ۳۰ هزار واحد در شهرهاي جديد در قالب مشاركت و ۱۰ هزار واحد در ساير شهرهاي استان توسط راه وشهرسازي و بنياد مسكن انقلاب اسلامي در حال برنامه ريزي براي شروع و اجرا است.

طاهر اظهار داشت: بر اساس فراخوان سازمان ملي زمين و مسكن، اراضي احداث بيش از ۵۰۰۰  واحد مسكوني آماده واگذاري به انبوه سازان و سرمايه گذاران واجد صلاحيت در استان اصفهان است.

وي از كليه سرمايه گذاران حقيقي و حقوقي داراي توان مالي و مديريتي دعوت كرد تا با مشاركت در اين فراخوان و گرفتن اسناد مناقصه از طريق پايگاه ملي مناقصات كشور و يا از طريق كميسيون معاملات اداره كل راه وشهرسازي در اين طرح بزرگ مشاركت نمايند.

معاون بازآفريني شهري و مسكن اداره كل راه وشهرسازي استان ابراز اميدواري كرد كه اين اولين مرحله مشاركت خواهد بود و تا پايان سال ۲ مرحله ديگر هم در قالب مشاركت خواهيم داشت كه فراخوان آن منتشر خواهد شد.