شناسهٔ خبر: 70852 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

پل‌های امید به روی مردم لرستان بازگشایی می‌شود

پل یازده دستگاه پل بزرگ در راه های مواصلاتی استان لرستان كه در پی وقوع سیل در ابتدای سال جاری تخریب شده بود، با تلاش شبانه روزی احداث و با حضور وزیر راه و شهرسازی روز پنجشنبه هفته جاری بازگشایی می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، شعبانعلی خاوری مدیر كل نگهداری ابنیه فنی راه این سازمان با اعلام این مطلب اظهار داشت: این پل‌ها شامل پل دوآب، پل چم شهران، پل زیودار، پل چم مهر، پل حیات الغیب، پل شاهیوند، پل بیشه، پل بابازید، پل قلایی، پل كلات زیودار و پل طاق عباس علی است كه با تلاش شبانه‌روزی عوامل راهداری طی ماه‌های گذشته احداث و بازسازی شده و با بهره برداری از این پل‌ها زمینه ارتباط بین شهرها و روستاها و جابجایی كالاهای اساسی و مسافر تسهیل و تسریع می شود.

وی با اشاره به مشخصات پل‌ها و راههای مواصلاتی مذكور خاطرنشان كرد: این پل‌ها در مجموع به طول ۸۳۰ متر و ۸۸۹ تن وزن و اعتباری بالغ بر ۱۸۹ میلیارد ریال احداث شده و با بهره برداری از آنها ۳۱۷۹ خانوار از مزایای آنها برخوردار می‌شوند.

خاوری در تشریح موقعیت پل های مذكور گفت: پل دوآب از نوع خرپایی در كیلومتر ۳۵ محور خرم‌آباد-پل دختر با ۶۳ متر طول و ۱۰۸ تن وزن، پل چم شهران و زیودار در بخش معمولان هركدام به ترتیب با ۶۹ متر طول و ۱۱۸ تن وزن و ۵۴ متر و ۹۲ تن وزن ، پل چم مهر در كیلومتر ۲۵ محور پل دختر – ایلام ۱۲۶ متر و ۲۱۷ تن و حیات الغیب در محور خرم آباد – پل دختر با ۴۵ متر و پل شاهیوند نیز در محور اتصالی خرم آباد- كوهدشت با ۳۶ مترطول و ۴۸ تن وزن احداث شده است و زیر بار ترافیك می رود .

مدیر كل نگهداری ابنیه فنی راه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در خصوص سایر پل ها افزود : پل بیشه در محور سفید دشت- خرم آباد با ۳۶ متر طول و ۶۲ تن  ، پل بابا زید در محور پلدختر و كوهدشت با ۲۵۰ متر طول خاكریزی پشت آن ، پل قلایی در بخش فیروز آباد با ۴۵ متر و ۸۰ تن ،كلات زیودار در محور خرم آباد با ۶۰ متر طول و ۱۰۴ تن و پل طاق عباس علی با ۴۶ متر و ۶۰ تن می باشد .

شایان ذكر است با افتتاح و بهره برداری از پل های یاد شده امید مردم لرستان برای از سرگیری جریان عادی زندگی پس از وقوع سیل ابتدای سال جاری شكوفا می شود.