شناسهٔ خبر: 7133 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:

صنعت دریانوردی بیکار ندارد / نقش موثر دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار در پیشرفت صنعت دریانوردی ایران

سعيدنژاد در جمع خبرنگاران معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: صنعت دریانوردی تنها صنعتی است که در آن نیروی مازاد یا بیکار وجود ندارد و برهمین اساس جوانان می‌توانند با انتخاب دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی خود را به بدنه صنعت دریانوردی ایران اسلامی متصل کنند.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار، محمد سعیدنژاد در مراسم گرامی‌داشت روز معلم با حضور مدیرعامل بانک توسعه صادرات، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، فرماندار ویژه چابهار و اعضای هیئت رئیسه و اعضای هیئت علمی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار، اظهار داشت: دانشگاه تخصصی دریانوردی و علوم دریایی چابهار از افتخارات و پتانسیل‌های بسیار قوی کشور در امر تربیت نیروی متخصص برای ناوگان تجاری کشتیرانی به‌شمار می‌آید به طوری که در ابعاد کلان کشور نیز نگاهی خاص و راهبردی به این دانشگاه صورت می‌پذیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: به طور حتم این دانشگاه در پیشرفت صنعت دریانوردی ایران و منطقه نقش کلیدی داشته است.

سعیدنژاد تصریح کرد: متاسفانه در یک مقطع زمانی تربیت نیرو برای ناوگان تجاری دریایی کشور متوقف شد که با پیگیری‌های دیگر دست اندرکاران، صنعت دریایی کشور به طور حتم در آینده شاهد جهش‌های خوبی در تربیت نیرو و هدایت صنعت دریانوردی کشور خواهیم بود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور عنوان کرد: حضور چشمگیر دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار در رشد و اعتلای صنعت راهبردیدریانوردی نقشی مثال زدنی و رو به رشد است به طوری که این مرکز دانشگاهی توانسته با تزریق نیروهای متخصص، ایران اسلامی را به یکی از قطب‌های دریایی منطقه مبدل کند.

وی، نقش و جایگاه دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار را به‌حدی مهم و کاربردی برشمرد که آن را یکی از بخش‌های فراسازمانی سازمان بنادر و دریانوردی کشور عنوان کرد و گفت: این سازمان با توجه به توانمندی‌های اساتید مجرب و ریاست پیگیر و پرتوان این دانشگاه، اعلام می‌کند این آمادگی را دارد تا در تمامی زمینه‌ها با حمایت‌های کاربردی از پتانسیل بالای دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی در حوزه‌های مختلف بهره‌مند شود.

سعیدنژاد افزود: با افتخار اعلام می‌کنیم صنعت دریانوردی تنها صنعتی است که در آن نیروی مازاد یا بیکار وجود ندارد و بر همین اساس جوانان می‌توانند با انتخاب دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی و استفاده از توان تخصیص این مرکز علمی، خود را به بدنه صنعت دریانوردی ایران اسلامی متصل کنند.

رئیس دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار نیز در ابتدای مراسم ضمن تبریک روز معلم و گرامی‌داشت سالروز شهادت استاد مطهری با اشاره به جایگاه علم و دانش و معلم در دین مقدس اسلام  اظهار داشت: خداوند متعال قدرتی به انسان بخشیده که به واسطه آن می‌تواند دنیارا به تسخیر در آورد و این قدرت قدرت علم و تفکر است.

امین بهزادمهر تصریح کرد: شأن، مقام علم و استاد در دین مبین اسلام جایگاه ویژه‌ای دارد و همواره اندیشمندانی در طول تاریخ در عرصه فرهنگ و علم خوش درخشیده و مانند مشعلی فروزان، مسیر زندگی انسان‌ها را روشن ساخته‌اند.

وی در زمینه نقش و جایگاه استادان دانشگاه افزود: همیشه دانشگاه به عنوان جایگاه فرهیختگان و اندیشمندان برای همه مردم قابل ارج و احترام بوده استو جایگاه علم به عنوان عامل اصلی رشد و توسعه و نیز اقتدار کشور در عرصه جهانی مورد تاکید بوده است.

اجرای تئاتر، مسابقه، شعر خوانی نیز از دیگر برنامه‌های این مراسم بود که در پایان نیز با اهداء لوح تقدیر و هدایایی از زحمات اساتید دانشگاه تقدیر شد.

نظر شما