شناسهٔ خبر: 71804 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

لایحه حمل و نقل بین‌المللی میان ایران و سوئیس به مجلس رفت

حسن روحانی لایحه موافقتنامه حمل و نقل بین‌المللی جاده‌ای مسافر و کالا بین ایران و سوئیس با امضای رئیس جمهوری به مجلس رفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسن روحانی لایحه موافقت‌نامه حمل و نقل بین‌المللی جاده‌ای مسافر و کالا بین دولت جمهوری اسلامی ایران و شورای فدرال سوئیس را برای طی تشریفات قانونی به مجلس ارسال کرد.

در مقدمه توجیهی این لایحه آمده است: با توجه به اهمیت بهره‌گیری از حمل و نقل جاده‌ای در گسترش مبادله کالا و جابه­‌جایی مسافر و نظر به آثار مثبت آن در تقویت روابط اقتصادی و سایر همکاری­های بین دو کشور ایران و سوئیس و با عنایت به ضرورت تأمین شرایط حقوقی لازم برای فعالیت ناوگان ترابری هر کشور جهت تردد از قلمرو یک کشور به قلمرو کشور دیگر و به‌منظور برقراری تسهیلات مناسب در زمینه عملیات حمل و نقل بین دو کشور و به‌صورت عبوری از طریق سرزمین‌های یکدیگر، لایحه موافقت‌نامه حمل و نقل بین‌المللی جاده­ای مسافر و کالا بین ایران و سوئیس جهت طی تشریفات قانونی به مجلس ارسال شد.

لایحه موافقت‌نامه حمل و نقل بین‌المللی جاده‌ای مسافر و کالا بین ایران و سوئیس در جلسه ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ هیئت وزیران به تصویب رسید.

این موافقت‌نامه در ۱۴ ماده در تیرماه ۹۷ بین دولت‌های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدارل سوئیس به امضا رسیده است.