شناسهٔ خبر: 71837 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه‌آهن خراسان خبر داد:

پیش‌بینی افزایش ظرفیت جابه‌جایی راه‌آهن مشهد به ۲۴ میلیون نفر در سال

قطار مشهد مدیرکل راه‌آهن خراسان گفت: در حال حاضر توقع جابه‌جایی تا ظرفیت ۲۰ میلیون نفر در سال وجود دارد که با اعمال تغییراتی در ایستگاه مشهد پیش‌بینی می‌شود این ظرفیت جابه‌جایی به ۲۴ میلیون نفر برسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مدیرکل راه‌آهن خراسان در مراسم تودیع و معارفه مدیر رجا در خراسان با بیان اینکه راه‌آهن خراسان و مشهد یکی از مقاصد مهم مسافران در صنعت ریلی کشور بوده طوری که حدود ۵۰ درصد قطارهای مسافری کشور در این محور تردد دارند گفت: روزانه بین ۹۰ تا ۱۰۰ رام قطار ورودی و خروجی به مشهد مقدس در حال تردد است که حدود ۴۰ تا ۴۵ هزار نفر را جابه‌جا می‌کنند.

نصیری با اعلام جابه‌جایی ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار مسافر در سال ۹۷ در محور خراسان افزود: با توجه به تغییراتی که در زیرساخت‌های ریلی و ایستگاه‌ها همچنین مسایل سیر و حرکتی برای تردد قطارها انجام شده در حال حاضر توقع جابه‌جایی تا ظرفیت ۲۰ میلیون نفر در سال وجود دارد که با اعمال تغییراتی در ایستگاه مشهد پیش‌بینی می‌شود این ظرفیت جابه‌جایی به ۲۴ میلیون نفر برسد.

وی در خصوص کیفیت خدمات قطارهای محور خراسان اظهار داشت: با توجه به رتبه‌بندی و تنوع قطارها از ۵ ستاره، ۴ ستاره و ۳ ستاره که در محور خراسان در حال تردد هستند شاهد تنوع در خدمات و افزایش کیفیت هستیم.

مدیرکل راه‌آهن خراسان با بیان اینکه حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد قطارهای در حال تردد در محور خراسان مربوط به شرکت حمل و نقل ریلی رجا بوده که نشان از سهم بالای این شرکت در جابه‌جایی‌های ریلی مسافری است گفت: بخش مهمی از تعمیرات و سرویس‌های فنی این قطارها در ایستگاه مشهد انجام می‌شود که این موارد با توجه به حساسیت‌ها نشان می‌دهد نقش مدیریت رجا در خراسان به چه میزان دارای اهمیت است.

طبق این گزارش روابط عمومی رجا در پایان این مراسم ضمن تقدیر از احمد یارمحمدی برای زحمات و تلاش ها در طول دوران تصدی مدیریت رجا در خراسان جهت ارتقا خدمات مسافری ریلی این شرکت، علیرضا هاشمی که پیش از این مدیر تدارکات رجا بود به عنوان مدیر جدید رجا در خراسان منصوب و معرفی شد.