شناسهٔ خبر: 71963 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

رئیس کمیسیون عمران مجلس؛

گرانی مسکن در دو سال اخیر حباب قیمتی بود/ با رویکرد کنونی وزارت راه و شهرسازی، قیمت مسکن در حال کاهش است

محمد رضا رضایی کوچی محمدرضا رضایی کوچی با بیان اینکه خوشبختانه با رویکرد کنونی وزارت راه و شهرسازی، قیمت مسکن روز به روز در حال کاهش است گفت: افزایش قیمت مسکن در دو سال اخیر حباب قیمتی بود که در سایه خلاء نظارتی شکل گرفت و روزبه‌روز بزرگ‌تر شد، حال باید با اجرای سیاست‌های درست عملیاتی و نظارتی این حباب را کوچک‌تر کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدرضا رضایی کوچی،  رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به روند کاهش قیمت مسکن در کشور، گفت: خوشبختانه با رویکرد کنونی وزارت راه و شهرسازی، قیمت مسکن روز به روز در حال کاهش است و پیش‌بینی می‌شود که این روند کاهشی در ماه‌های آتی ادامه پیدا کند.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قطعا مهم‌ترین مولفه کاهش قیمت مسکن و حرکت بازار به سمت ثبات و آرامش، تولید انبوه مسکن خواهد بود که وزارت راه و شهرسازی اقدامات قابل قبولی را در این عرصه صورت داده است.

وی افزود: یکی دیگر از راه‌کارهای کاهش قیمت مسکن و رونق گرفتن این بازار، افزایش میزان تسهیلات خرید مسکن و تسهیلات ساخت مسکن است که متأسفانه تاکنون این مسئله به‌درستی محقق نشده است.

رضایی کوچی اظهار کرد: تمرکز دولت در شرایط کنونی باید افزایش تولید مسکن در کلانشهرها، شهرهای جدید و بافت‌های فرسوده باشد، در این صورت با افزایش عرضه و کاهش تقاضا، سیر قیمت بازار مسکن بیش از پیش نزولی خواهد شد.

به گزارش خانه ملت، رئیس کمیسیون عمران مجلس در پایان گفت: به نظر من افزایش قیمت مسکن در دو سال اخیر تنها حباب قیمتی بود که در سایه خلاء نظارتی شکل گرفت و روزبه‌روز بزرگ‌تر شد، حال باید با اجرای سیاست‌های درست عملیاتی و نظارتی این حباب را کوچک‌تر کرد.