شناسهٔ خبر: 72084 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در دیدار با مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی خبر داد:

آذربایجان غربی پایلوت مسئولیت اجتماعی مردم در سوانح رانندگی شد

سیمای ارومیه مدیرکل روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در دیدار با مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی از انتخاب آذربایجان غربی به عنوان پایلوت مسئولیت اجتماعی مردم در سوانح رانندگی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان آذربایجان غربی، مدیرکل روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در دیدار با مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی از انتخاب این استان بعنوان پایلوت کشوری برای اجرای طرح مسئولیت اجتماعی مردم در سوانح رانندگی خبر داد.

  منصور فخاران در این دیدار با اعلام انتخاب این استان بعنوان پایلوت کشوری برای اجرای طرح مسئولیت اجتماعی مردم در سوانح رانندگی خبر داد و گفت: در تصادفات رانندگی جاده ای سهم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و عامل راه تنها ۱۰ درصد است و در مقایسه با عامل انسانی عدد ناچیزی است و می طلبد برای تامین امنیت ترددهای جاده ای، مردم را به مسئولیت اجتماعی خود در این خصوص حساس کرد. 

مشاور سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای  ادامه داد:  سازمان صدا و سیما می تواند برای ایجاد مسئولیت اجتماعی در جامعه با هدف کاهش سوانح رانندگی نقش بی بدیلی ایفا کند، معتقد هستیم تبلیغات آرمان ما نیست بلکه باید کاری  که منتهی به نجات جان یک نفر می شود، انجام شود.

فخاران سازمان را سیستمی  که با همه مردم در ارتباط مستقیم است، عنوان کرد و گفت: تمام نیازهای زندگی توسط جابجایی ها و این جابجایی نیز در بستر راه انجام می شود که نشان از نفوذ این مجموعه در تمام زوایای زندگی مردم است.

مدیرکل روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اظهار کرد: سالانه میلیاردها ریال در بخش سخت افزاری هزینه می شود اما در مباحث نرم افزاری و آموزش ها با خلاء روبرو هستیم که سازمان صدا و سیما می تواند گزینه مناسبی برای رفع آن باشد.

فخاران ارتباط بیش از پیش صدا و سیما و مرکز مدیریت راههای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای را خواستار شد و افزود:  با این ارتباط و استفاده از ظرفیت دستگاههای ترددشمار امکان پیش بینی سفر در محورهای  با هدف افزایش ایمنی ترددهای جاده ای در قالبی مطابق با ذائقه مردم فراهم خواهد شد.

مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان غربی در این دیدار با اشاره به تعامل مناسب بین سازمان صدا و سیما با اداره کل راهداری و‌حمل و نقل جاده ای استان گفت: مدیریت این مجموعه بدلیل اشرافیت بر موضوعات، از روحیه قابل ستایش برای پاسخگویی به افکار عمومی برخوردارند و این امر اشتیاق همکاران صدا و سیما برای پیگیری موضوعات مرتبط با بخش را دوچندان کرده است.

مجرد پاسخگو‌ بودن را از ویژگی های بارز  مدیران موفق عنوان کرد و گفت: در بسیاری حوزه ها مطالباتی بوده است که غائب بودن مدیران آن ها را به معضل تبدیل می کند اما در مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی این مشکل وجود ندارد ‌و تمام عوامل آن از بالاترین تا پایین ترین سطح مدیریتی پای کار بودند.

وی سازمان صدا و سیما را مکلف بر حضور فعال در میدان کار مجموعه هایی دانست که در ارتباط مستقیم با مردم هستند، دانست و یادآور شد: آماده همکاری در حوزه های اطلاع رسانی و فرهنگ سازی با مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده ای استان به صورت مستمر هستیم.