شناسهٔ خبر: 72213 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس؛

وزارت راه و شهرسازی از شرکت‌های تولید داخل در حوزه خدمات ریلی حمایت‌های خوبی کرده است

صدیف بدری صدیف بدری گفت: خوشبختانه وزارت راه و شهرسازی و شرکت راه‌آهن در چند سال اخیر حمایت‌های قابل قبولی از شرکت‌های تولید داخل در حوزه خدمات ریلی صورت داده، به‌ویژه در این حوزه اعتبارات قابل قبولی در قالب تسهیلات به کارخانجات اختصاص داده شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، صدیف بدری،  سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به رویکرد جدید دولت برای تولید تجهیزات ناوگان حمل و نقل ریلی در کارخانجات داخلی، گفت: خوشبختانه با توافق وزارت‌خانه‌های مربوطه از جمله وزارت‌خانه‌های راه و شهرسازی و صمت، دولت به سمت حمایت از تولید داخل و بومی‌سازی تجهیزات گام برداشته است.

بدری ادامه داد: هفته گذشته ۲۱۳ واگن قطار بهره‌برداری شد که تمامی آن‌ها تولید داخل بود، همچنین قرار است در آینده‌ای نزدیک تعدادی لکوموتیو، واگن جدید مسافربری و باری بهره‌برداری شود.

وی افزود: خوشبختانه وزارت راه و شهرسازی و شرکت راه‌آهن در چند سال اخیر حمایت‌های قابل قبولی را از شرکت‌های تولید داخل در حوزه خدمات ریلی صورت داده، به‌ویژه در این حوزه اعتبارات قابل قبولی در قالب تسهیلات به کارخانجات اختصاص داده شد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و وضعیت بین‌المللی، حوزه حمل‌ و نقل ریلی باید به سمت استفاده از ظرفیت‌های داخلی و خودکفایی هدایت شود، از این رو قطعا تقویت کارخانجات داخلی در این شرایط به کمک ناوگان حمل ونقل ریلی خواهد آمد.

نماینده مجلس دهم گفت: همچنین در چند ماه اخیر وزارت راه و شهرسازی تفاهم‌نامه‌ای را با فولاد مبارکه برای تولید ریل منعقد کرده و نشان دهنده این است که ما می‌توانیم از دانش و ظرفیت‌های کنونی کشور برای کاهش وابستگی و واردات و تقویت خودکفایی استفاده کنیم.

به گزارش خانه ملت، بدری در پایان بیان کرد: به نظر من وضعیت تحریمی فرصت بسیار خوبی برای کارخانجات داخلی ایجاد کرده، از این رو دولت باید با ارائه تسهیلات کم بهره و ارائه معافیت‌های مالیاتی در راستای حمایت از تولید داخل حرکت کند.