شناسهٔ خبر: 72577 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

مشاور وزیر در امور ایثارگران اعلام کرد

تجلیل از ایثارگران با حضور وزیر راه و شهرسازي و مقامات كشوری و لشكری / غرفه ایثارگران در باغ‌موزه دفاع مقدس دايمی می‌شود/ قانون جامع ایثارگران وزارت راه و شهرسازی به‌زودی ابلاغ می‌شود

حسن اسحاقی مشاور وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به دستور و تأکید مقام عالی وزارت در خصوص نمایان کردن فعالیت‌های مجموعه وزارت راه و ترابری و مسکن و شهرسازی در دوران دفاع مقدس، برای اولین بار شاهد برگزاری نمایشگاه دستاوردهای وزارت راه و شهرسازی در این ایام هستیم.

حسن اسحاقی، مشاور  امور ایثارگران وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به برنامه‌های ایثارگران در نخستین نمایشگاه تبیین دستاوردهای این وزارتخانه در هفته دفاع مقدس که در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود، اظهار داشت: با توجه به دستور و تأکید مقام عالی وزارت در خصوص به نمایش گداشتن فعالیت‌های مجموعه وزارت راه و ترابری و مسکن و شهرسازی در دوران دفاع مقدس، برای اولین بار شاهد برگزاری نمایشگاه دستاوردهای وزارت راه و شهرسازی در این ایام هستیم.

وی افزود: در این خصوص یک کارگروه برایتشکیل برگزاری نمایشگاه و همچنین گرامیداشت هفته دفاع مقدس تشکیل شد و در این نمایشگاه ایثارگران وزارت راه و شهرسازی یک غرفه خواهند داشت. در حال حاضر این غرفه امور تجهیز شدن آن در حال انجام است تا به بهترین شکل دستاوردهای ایثارگران در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شود.

مشاور وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در همین خصوص از ابتدای برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری این نمایشگاه یک جلسه با مشاوران ایثارگران در سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه داشتیم. در این جلسات عزیزان مکلف شدند به‌رغم داشتن بانک اطلاعاتی، یک بانک اطلاعاتی جامع را به وجود بیاورند تا به نحو احسن بتوان از آن بهره برد.

وی افزود: این موضوع مبنای کار امور ایثارگران بود و قرار است یک تکریم و تجلیل از همه اعضای ایثارگر مجموعه ستادی وزارت راه و شهرسازی داشته باشیم. فرزندان شاهد، فرزندان جانباز، جانبازان و آزادگان عزیز و همه‌کسانی که در ستاد وزارت درجه ایثارگری دارند، قرار است به دستور مقام عالی وزارت و معاونت توسعه و مدیریت و منابع انسانی، در هفته دفاع مقدس مورد تکریم قرار گیرند و سعی بر این است یک تقدیرنامه با امضای وزیر به این عزیزان داده شود.

 حسن اسحاقی با اشاره به اینکه این مسئله مبنای کار در ستاد وزارت راه و شهرسازی است و تمام سازمان‌های زیرمجموعه هم قرار است این اتفاق را برای ایثارگران خود انجام دهند، افزود: به‌جز این موارد قرار است در مراسمی که در هفته دفاع مقدس با حضور وزير راه و شهرسازي انجام گیرد، همچنین از ۱۵ تا ۲۰ ایثارگر در عملیات منتسب به وزارت راه و شهرسازی که به درجه شهادت رسیدند و یا جانباز شدند تجلیل می‌شود.

مشاور وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بر اساس رویکرد وزارت راه و شهرسازی بابت دائمی کردن نمایشگاه دستاوردهای این وزارتخانه در دفاع مقدس قرار است غرفه ایثارگران هم در این نمایشگاه دائمی شود و بالطبع در همه سازمان‌ها هم این بحث پیگیری می‌شود.

وی افزود: اگر به ایستگاه‌های قطار شهرستان‌ها مراجعه کرده باشید به‌خوبی شاهد خواهید بود که امور ایثارگران سازمان راه‌آهن بسیار قوی کارکرده و یک حرکت نمادین از دفاع مقدس را در ایستگاه‌ها اجرا کرده است. امید به خدا همه سازمان‌های ما نیز این کار را انجام داده تا این نمایشگاه را به‌صورت دائمی داشته باشیم.

اسحاقی در مورد آخرین شرایط در مورد بازبینی دوباره قانون ایثارگری در وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: در خصوص جامعه ایثارگری یکسری قوانین جامع بابت تکریم و تجلیل از این عزیزان وجود دارد که باید در همه وزارتخانه‌ها اجرایی شود. متأسفانه پیش‌ازاین این قوانین در وزارت راه و شهرسازی به آن شکل مناسب و شایسته انجام‌نشده است. به همین منظور با دستور مقام عالی وزارت و تأکید معاونت توسعه، مدیریت و نیروی انسانی وزارت راه و شهرسازی در حال بازیابی این قوانین هستیم.

وی افزود: یکی از سازمان‌های ما این قانون را اجرا کرده است و طرح تکریم و تجلیل در ستاد وزارت راه و شهرسازی در حال تکمیل است تا با انجام کارهای نهایی آن این قوانین در کل مجموعه ستاد وزارتخانه و همه سازمان‌ها اجرایی شود.