شناسهٔ خبر: 73034 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

علی بخش رستمی خبر داد:

کسب رتبه بالاتر وزارت راه و شهرسازی در شاخص‌های عمومی جشنواره شهید رجایی نسبت به سال ۹۶ / سازمان بنادر برترین سازمان زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی شد

علی بخش رستمی وزارت راه و شهرسازی در جمع‌بندی گزارش‌ها و اطلاعات مربوط به خانواده دولت در بخش شاخص‌های عمومی توانست در جشنواره شهید رجایی نمره بالاتری نسبت به سال ۹۶ کسب کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نتایج ارزیابی عملکرد ۱۳۹۷ مجموعه خانواده دولت طی ۲ ماه آخر سال گذشته آغاز و جمع‌بندی گزارش‌ها و اطلاعات مربوط به آن توسط سازمان اداری و استخدامی کشور حدوداً تا اواخر خرداد سال ۹۲ طول کشید.

نتایج ارزیابی‌ها در اواسط یا اواخر خردادماه مشخص‌شده و در قالب جشنواره شهید رجایی اعلام می‌شود. البته پیش از جشنواره به‌نوعی نتیجه بررسی‌ها معین و در این مراسم رسماً اعلام و توسط رئیس‌جمهوری از دستگاه‌هایی که حائز رتبه‌های بهتری شده تقدیر به عمل می‌آید.

در این خصوص بعد از اتمام جشنواره در اواخر شهریور یا اوایل مهرماه نتایج عملکرد دستگاه‌ها یعنی آنچه که جمع‌بندی گزارش‌ها و بررسی آن‌ها توسط سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه بودجه است، طی مکاتباتی به دستگاه‌ها ابلاغ می‌شود.

در راستای این اتفاق نتایج ارزیابی عملکرد مجموعه خانواده وزارت راه و شهرسازی اعم از ستاد و ۱۵ شرکت و سازمان‌های تابعه که قطعاً ادارات کل تابعه هم ذی نقش هستند، در خروجی عملکردها در اواخر شهریور رسماً طی یک نامه‌ای از سوی معاون محترم رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری استخدامی کشور آقای دکتر انصاری، برای مقام عالی وزارت ارسال شد.

علی بخش رستمی، مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت، عملكرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری در خصوص عملکرد این وزارتخانه در جشنواره شهید رجایی و امتیازات کسب‌شده نسبت به سال قبل اظهار داشت: دستگاه‌های دولتی و بالطبع وزارت راه و شهرسازی در این جشنواره در ۲ بخش عمومی و اختصاصی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: در بخش محورهای عمومی دستگاه‌های دولتی در ۷ محور با ۵۰ شاخص که این شاخص‌ها ۱۵۹ زیر شاخص دارند، مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. طبق اعلام صورت گرفته اهم ۷ محور در بحث شاخص‌های عمومی، اصلاح ساختار سازمانی (با ۶ زیر شاخص)، توسعه دولت الکترونیک (با ۱۱ زیر شاخص)، مدیریت سرمایه انسانی (با ۱۳ شاخص)، شفافیت و مدیریت مالی (با ۴ شاخص)، بهبود فضای کسب‌وکار و ارتقای بهره‌وری (با ۴ شاخص)، ارتقای سلامت اداری، مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی (با ۷ شاخص) و هفتمین استقرار نظام مدیریت عملکرد (با ۵ شاخص) مشخص‌شده‌اند.  

وی افزود: در این زمینه مجموعه خانواده وزارت راه و شهرسازی در حوزه عمومی خوشبختانه رتبه متوسط به بالا را کسب کرد. درمجموع در جمع ستاد وزارت راه و شهرسازی، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، سازمان بنادر و دریانوردی، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، شرکت بازآفرینی شهری ایران، سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی، سازمان هواشناسی کشور، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، سازمان ملی زمین و مسکن، شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، سازمان هواپیمایی کشوری، ‌شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، شرکت عمران شهرهای جدید به همراه دو شرکت دیگر که در خود ستاد وزارت راه و شهرسازی ارزیابی شدند، حائز این امتیاز متوسط به بالا در جشنواره شهید رجایی بودند.

رستمی تصریح کرد: به این ترتیب ۱۳ شرکت و سازمان به همراه ستاد که ۲ شرکت هما و شهر جدید فرودگاهی امام خمینی (ره) هستند، در مجموع امتیازی که در بخش عمومی و در ۷ محور مربوط به آن کسب کردند رتبه وزارت راه و شهرسازی  متوسط و به بالا شد. با این شرایط و امتیازات به‌دست‌آمده تمامی شرکت‌ها و سازمان‌ها به همراه ستاد وزارت راه و شهرسازی نمره عمومی بالاتر از سال ۹۶ به دست آوردند.

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت، عملكرد و حقوق شهروندان وزارت راه و شهرسازی در خصوص وضعیت این وزارتخانه در بخش شاخص‌های اختصاصی جشنواره شهید رجایی اظهار داشت: در بخش اختصاصی ستاد وزارت راه و شهرسازی به همراه دو شرکت نام برده شده و ۱۳ شرکت تابعه که درمجموع ستاد و ۱۵ شرکت تابعه می‌شوند، در ۱۶۲ شاخص مورد ارزیابی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: درمجموع در این بخش تمامی شرکت‌های ما به همراه ستاد نمره متوسط را کسب کردند. بااین‌حال در بخش امتیازهای جداگانه سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی تنها سازمان بنادر و دریانوردی بود که بیشترین امتیاز را در بین دیگر زیرمجموعه‌های وزارتخانه کسب و رتبه خوب را در این جشنواره به دست آورد.

وی گفت: سازمان بنادر و دریانوردی از ۲۰۰۰ نمره اختصاصی و عمومی توانست ۱۶۲۵ امتیاز یعنی ۸۱.۲ درصد امتیازات را به دست آورد و توانست وضعیت بهتری در بین دیگر دستگاه‌ها داشته باشد.