شناسهٔ خبر: 73316 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل برنامه‌ریزی و هماهنگی طرح‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

اجرای ۴۹ درصدی طرح‌های هادی در روستاهای کشور/ تامین نشدن منابع مالی دلیل تاخیر در روند تهیه، بازنگری و اجرای طرح‌های هادی روستایی است

مسکن روستایی غلامرضا مجیدی با اعلام اینکه به رغم تهیه طرح هادی روستایی برای ۹۸ درصد روستاهای کشور تنها ۴۹ درصد آنها اجرایی وعملیاتی شده اند، تامین نشدن منابع مالی را دیلی تاخیر در روند تهیه، بازنگری و اجرای طرح های هادی روستایی عنوان کرد.

غلامرضا مجیدی مدیرکل برنامه‌ریزی و هماهنگی طرح‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی بخشی از فعالیت های بنیاد را در خصوص تهیه طرح‌های هادی روستایی اعلام کرد و با تاکید بر اینکه تمامی برنامه‌ها بر مبنای اهداف و چشم‌اندازهایی است که در برنامه ششم توسعه پیش‌بینی شده، گفت: تاکنون طرح هادی ۹۸ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار تهیه شده است که از این میزان تنها ۴۹ درصد طرح‌های هادی در روستاهای کشور اجرایی و عملیاتی شده است.

مدیرکل برنامه‌ریزی و هماهنگی طرح‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه در زمینه ابلاغ اعتبارات و مبادله موافقت‌نامه‌ها مشکلاتی به دلیل کمبود اعتبار ایجاد شده است، افزود: در ۳۸ هزار و ۳۳۲ روستای بالای ۲۰ خانوار در کشور باید طرح هادی بازنگری شود که از این تعداد برای ۳۷ هزار و ۹۲۹ روستا طرح تهیه شده است.

مجیدی همچنین از برنامه‌ریزی برای تهیه طرح هادی ۸۴۳ روستا آنها خبر داد و گفت: امسال در زمینه ابلاغ اعتبارات و مبادله موافقت نامه ها مشکلاتی داریم که امیدواریم حل شوند.

وی اعلام کرد: امسال قرار بود تا بازنگری یکهزار و ۷۷۸ طرح را در دستور کار قرار دهیم که به دلیل مشکلات در خصوص تامین مالی تنها عملیات ۱۰۲ طرح موجود در دست تهیه قرار گرفت.

مجیدی خاطرنشان کرد: هر جایی که عملکرد بنیاد مسکن به اعتبارات عمرانی متصل است مشکلاتی به وجود آمده است که امسال نیز این مشکلات بیش از سال‌های گذشته بوده و در روند انجام کار بنیاد، خلل ایجاد شده است.

مدیرکل برنامه‌ریزی و هماهنگی طرح‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همچنین گفت: در بحث اجرای طرح هادی قرار بود امسال ۱۰۲۵ روستای جدید آغاز شود که از این تعداد ۶۴ روستا آغاز شده است. همچنین مقرر بود تا در ۳۶۵۶ روستا نیز کار تکمیلی انجام شود که از سال قبل به سال ۹۸ منتقل شده بود که به دلیل مشکلات مالی تاکنون ۱۵۱ روستا کارشان انجام شده است.

صدور بیش از ۲۱ هزار سند شهری و روستایی توسط بنیاد مسکن

مجیدی افزود: در خصوص صدور اسناد روستایی امسال مقرر بود تا ۷۷هزار و ۶۰۲ جلد سند روستایی و ۴۰ هزار و ۲۷۴ جلد سند شهری را صادر کنیم که در زمینه اسناد روستایی تاکنون  ۱۴ هزار و ۷۱۷ جلد سند و در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر ۶ هزار و ۵۵۲ جلد سند صادر شده است.