شناسهٔ خبر: 73434 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

"طرح ملی ابرار" در راه های روستایی استان مرکزی اجرایی شد

اختری معاون راهداری استان مرکزی گفت: با اجرای "طرح ابرار" هزینه ساخت راه روستایی از ۲۵ تا ۵۰ درصد کاهش يافته است.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان مرکزی، علیرضا اختری بیان کرد: این طرح در راه روستایی قره‌ کهریز و طرمزد در اراک، کاظم‌آباد خمین اجرایی شده است به طوری که در راه روستایی قره‌کهریز عملیات تسطیح، رگلاژ بستر و تثبیت با آهک  به طول ۳ کیلومتر، اجرای بیس و ساب بیس به طول یک کیلومتر و اجرای دولایه آسفالت ۶ و ۴ سانتیمتری به انجام رسیده است.

اختری اجرای ۱۵۰۰ متر بیس و ساب بیس، اجرای یک کیلومتر بیس و تثبیت با آهک، اجرای یک لایه آسفالت به ضخامت ۶ سانتیمتر به طول ۲۵۰۰ متر را از جمله اقدامات انجام شده در منطقه کوهستانی کاظم‌آباد شهرستان خمین برشمرد.

وی اضافه کرد: در راه روستایی منطقه میقان(طرمزد) ۱۵۰۰ متر زیرسازی بیس و ساب بیس اجرا و تثبیت لایه زیراساس با آهک، اجرای یک لایه آسفالت به ضخامت ۶ سانتیمتر و طول ۱۵۰۰ متر  اجرایی شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان مرکزی با اشاره اجرای عملیات تسطیح و رگلاژ ۱۵۰۰ متر از طول مسیر راه روستای امیرآباد درشهرستان آشتیان، اجرای ۱۵۰۰ متر بیس در طول مسیرراه روستای موک شهرستان خنداب و اجرای ۳۳۰۰ متر زیرسازی در طول مسیر راه روستای کزاز شهرستان شازند گفت: زیرسازی راه روستای بند نقین شهرستان ساوه در قالب ۱۷۰۰ متر انجام شده است، همچنین احداث راه روستایی به طول ۶ کیلومتر با ۱۲۰۰۰ مترمکعب حجم ترانشه‌برداری و ۳۵۰۰ مترمکعب خاکریزی در راه روستایی فردقان – گنجی بخش خنجین از شهرستان فراهان در ماه های اخیر اجرایی شد.

وی با اشاره به اجرای لایه حفاظتی فوگسیل به طول ۲۰۰ کیلومتر در محورهای فرعی و روستایی استان تا پنجم مهرماه سال جاری افزود این محورها شامل محور فرمهین – تفرش به طول ۹ کیلومتر، محور کمیجان – قهاوند به طول ۹ کیلومتر، محور تلخاب – شیرین آباد به طول ۵ کیلومتر، محور عزیزآباد – جونوش به طول ۳ کیلومتر، محور فیض آباد – آهنگران به طول ۵ کیلومتر و محور گرکان – آشتیان به طول ۳ کیلومتر می‌شود.

اختری  افزود: محورهای برنامه‌ریزی شده جهت اجرای لایه حفاظتی فوگسیل در سال جاری نیز شامل محور دوراهی تفرش – تفرش به طول ۸ کیلومتر، محور تفرش – نوبران به طول ۱۵ کیلومتر و محور جیریا – دیزآباد به طول ۲۰ کیلومتر خواهد بود.