شناسهٔ خبر: 7345 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با آغاز هفته روابط عمومي‌ها صورت گرفت

بازديد مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از پايگاه خبري

فریبرز واحدی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران همزمان با آغاز هفته روابط‌عمومي‌ها از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی بازديد كرد و به پرسش‌هاي خبرنگاران اين رسانه پاسخ گفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دكتر فریبرز واحدی در اين بازديد که بیش از دو ساعت به طول انجامید گفت: رسانه هایی که به نوعی اخبار نهادها و سازمانهای متبوع خود را پوشش می‌دهند باید بجز انعکاس فعالیت‌های آن سازمان ها نقش قوی تری در انتشار اخبار داشته باشند. به عبارتی این رسانه ها باید نظارت خود را بر عملکرد سازمان‌ها بیشتر کرده و چگونگی فعالیت آنها را مورد تحلیل و بررسی قرار دهند و صرفا به ارائه خبر بسنده نکنند.

واحدی ضمن تأکید بر اهمیت عملکرد رسانه‌ها پیشنهاد کرد: به نظرم تشکیل یک شورای راهبردی متمرکز که بتواند رسانه‌های زیر مجموعه یک سازمان را به سمت انتشار اخبار و گزارش‌های تحیلی با نگاهی نقادانه هدایت کند بی تاثیر نباشد.

این مقام مسئول در این باره بیان کرد: از آنجایی که مباحث مربوط به وزارت راه و شهرسازی بسیار گسترده است انعکاس اخبار و اقدامات آن نیز مهم بوده که ما درحال حاضر در بخش هایی از انتشار درست آنها با ضعف روبرویم.

واحدی در این خصوص توضیح داد: به طور مثال اخبار مربوط به بخش جاده ای دامنه بسیار گسترده و وسیعی دارد که در حال حاضر وظیفه اطلاع رسانی از آن به عهده نیروی انتظامی است در صورتی که اگر وزارت راه هم در بحث اطلاع رسانی بتواند با نیروی انتظامی همکاری بیشتری داشته باشد بهتر می تواند گزارش عملکرد خود را در حوزه راهها ارائه دهد.

وی همچنین اعلام کرد: از سوی دیگر عملکرد روابط عمومی ها نباید فقط در حد تعریف و تمجید مدیران و یا اطلاع رسانی از اقدامات صورت گرفته  باقی بماند بلکه باید اقدامات یک سازمان نیز مورد نقد و بررسی آن رسانه ها  قرار گیرد. حتی این رسانه ها باید بتوانند از نظرات نقادانه کارشناسان و ناظران بیرونی هم استفاده کنند.

دكتر واحدي گفت: مدیران استانی یکی از حافظان اصلی وزارتخانه در انعکاس فعالیت‌ها و عملکردهای سازمان در بخش‌های مختلف راه وشهرسازی هستند.

مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان تهران در ادامه افزود: به دلیل گستردگی روزانه کارهای انجام شده یا در دست اقدام وزارتخانه، هریک از بخش های زیرمجموعه این وزارتخانه به تنهایی قادرند در رسانه های ملی نقش پررنگ‌تری داشته باشند، بنابراین این وظیفه نهادهای خبری وزارتخانه است که این امر را بهتر از دیگران به ثمر برسانند.

وی ضمن قدردانی از زحمات پایگاه خبري در انتشار اخبار وزارت راه و شهرسازي گفت: زحمات شما در این پایگاه بسیار قابل احترام و  شایسته قدردانی است. هر چند باید به گونه ای عمل کرد که در کنار انتشار اخبار فعالیت‌های سازمان نیز مورد نقدسازنده، منصفانه و موشکافانه دیگران هم قرار گیرد. شاید به همین دلیل است که عملکرد روابط عمومی ها  و رسانه ها در انتشار عملکرد ادارات و سازمان‌های مختلف در سراسر کشور از اهمیت زیادی برخوردار است.

نظر شما