شناسهٔ خبر: 73777 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

جانشین قرارگاه مردم یاری عاشورائیان وزارت دفاع؛

مکان‌سنجی و نیازسنجی برای مسکن نیروهای مسلح تا ۹۰ درصد انجام شده است

سومین نشست نمایندگان وزارتخانه های راه و دفاع برای احداث یکصدهزار واحد مسکونی نیروهای مسلح سومین نشست نمایندگان وزارت‌خانه‌های راه و شهرسازی و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای احداث یک‌صدهزار واحد مسکونی نیروهای مسلح صبح امروز چهارشنبه ۱۷ مهر در وزارت راه و شهرسازی با حضور نمایندگان این دو وزارت‌خانه برگزار شد و حاضران در این نشست به ارائه گزارش در خصوص اقدامات انجام شده در این راستا پرداختند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سومین نشست نمایندگان وزارت‌خانه‌های راه و شهرسازی و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برای احداث یک‌صدهزار واحد مسکونی نیروهای مسلح با حضور محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، فرزانه صادق مالواجرد معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی و همچنین سردار مجید ابن‌الرضا، معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و برخی از مدیران و کارشناسان وزارت‌خانه‌های راه و شهرسازی و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تشکیل شد.

در این دیدار سردار ساری، جانشین قرارگاه مردم یاری عاشورائیان وزارت دفاع، درباره اقدامات انجام شده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح درباره تفاهم‌نامه بین ۲ وزارت‌خانه گفت: با توجه به مواد تفاهم‌نامه، هرچند هنوز دستورالعمل اجرایی تهیه نشده است، پیش‌نویسی آماده کرده‌ایم و امیدواریم دستورالعمل اجرایی ظرف ۲ هفته آینده آماده شود و راهکارها مشخص شود.

ساری ادامه داد: هم مکان‌سنجی و هم نیازسنجی وزارت دفاع تا ۹۰ درصد انجام و در ۲ مرحله به وزارت راه و شهرسازی اعلام شده است.

وی افزود: نیازهایی که تا امروز سنجیده شده است بر اساس ظرفیت‌های شهرهای جدید، مسکن‌های مهر، ظرفیت زمین‌های نیروهای مسلح، ظرفیت اراضی و زمین‌های دولتی و در اختیار وزارت راه و شهرسازی است و در نیاز سنجی در بخش‌هایی هم نه نیروهای مسلح زمین دارند و نه وزارت راه و شهرسازی ظرفیت واحد مسکونی و زمین دارد.

سردار ساری در ادامه توضیح داد: در ظرفیت مسکن‌های مهر که در ۱۲ استان از سوی وزارت راه و شهرسازی اعلام شده است، ۷۳۸۸ نیاز نیروهای مسلح است و ظرفیت اعلام شده از سوی وزارت راه ۸۰۲۰ واحد است. البته در بعضی از استان‌ها ظرفیت بیش از نیاز است، اما در بعضی استان‌ها ظرفیت کم‌تر از نیاز است.

جانشین قرارگاه مردم یاری عاشورائیان وزارت دفاع در خصوص ظرفیت‌های شهرهای جدید گفت: در ۱۱ استانی که ظرفیت شهرهای جدید هست نیاز نیروهای مسلح ۱۹ هزار و ۹۵۰ واحد است.

وی درباره زمین‌های عرضه شده توسط نیروهای مسلح اضافه کرد: ۷۷ هکتار اراضی نیروهای مسلح است که در راستای تفاهم بین ۲ وزارت‌خانه به وزارت راه و شهرسازی اعلام شده است. همچنین در بعضی شهرها تقاضا برای مسکن نیروهای مسلح هست، اما نه وزارت راه و شهرسازی و نه وزارت دفاع زمین و ظرفیت برای ارائه ندارد که میزان آن مشخص است و باید برای آن چاره‌اندیشی شود.

سلامی در پایان با بیان برخی چالش‌ها و انتظارات به بیان پیشنهاد‌هایی برای سرعت‌بخشی به اجرای تفاهم‌نامه پرداخت.