شناسهٔ خبر: 73828 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی:

۲۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی کردستان تا پایان سال تکمیل می‌شود

بازدید وزیر راه و شهرسازی از محورهای بیجار - دیواندره و بیجار -همدان محمد اسلامی با اشاره به اینکه ۱۰ درصد اقدام ملی راه‌های روستایی (طرح ابرار) در استان کردستان اجرا می‌شود، گفت: در برنامه اقدام ملی راه‌های روستایی در سال‌جاری که ۲۰۰۰ کیلومتر را برای سال ۹۸ در دستور کار داریم، سهم استان کردستان ۲۰۰ کیلومتر است و هر جایی که زیرسازی‌ها و کارهای مربوط به آن انجام شده و آماده آسفالت است به یاری خدا آسفالت خواهد شد.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره پروژه‌های راهسازی شهرستان بیجار استان کردستان گفت:‌ خدا را شکر شهرستان بیجار امروز پروژه‌های فعال راهسازی دارد که در هر ۴ محور مواصلاتی این شهرستان پروژه‌ها در دست اقدام است.

اسلامی افزود:‌ یکی از پروژه‌هایی که متاسفانه در این شهرستان طولانی شده محور همدان است که می‌توان گفت روزهای پایانی را پشت سر می‌گذارد. در حال حاضر این پروژه در مرحله اتصال به شهر است و باید رفع معارض شود که با همت استاندار کردستان موانع برطرف شده است و به یاری خدا با قولی که از پیمان‌کار گرفتیم ظرف چند ماه آینده به اتمام می‌رسد و مسیر همدان بیجار به یک جاده ۴ خطه کامل تبدیل خواهد شد.

وی در ادامه درخصوص راه‌های روستایی استان کردستان گفت: در برنامه اقدام ملی راه‌های روستایی در سال‌جاری که ۲۰۰۰ کیلومتر را برای سال ۹۸ در دستور کار داریم، سهم استان کردستان ۲۰۰ کیلومتر است و هر جایی که زیرسازی‌ها و کارهای مربوط به آن انجام شده و آماده آسفالت است به یاری خدا آسفالت خواهد شد.

اسلامی درخصوص اتصال پروژه راه‌آهن زنجان-تبریز به راه‌آهن همدان-سنندج گفت: این پروژه یک مسیر آنتنی دارد که این ۲ مسیر را به هم متصل می‌کند و کارهای آن در دست اقدام است. بخشی از مطالعات فاز یک آن انجام شده است و به محض اینکه مطالعات فاز ۲ آن آماده شود، برای اعلام فراخوان و مناقصه اجرا اقدام خواهد شد.