شناسهٔ خبر: 75186 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

دولت با پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی موافقت کرد

برگزاری چهاردهمین همایش بین المللی سواحل، بنادر و سازه های دریایی در سال ۹۹

ساختمان وزارت راه و شهرسازی هیئت دولت با برگزاری چهاردهمین همایش دوسالانه سواحل، بنادر و سازه های دریایی (ICOPMAS) در سال آینده موافقت کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در شهریورماه ۱۳۹۸، محمد راستاد، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در گفت و گو با این پایگاه خبر از موافقت کمیسیون فرهنگی دولت با طرح پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی بابت برگزاری چهاردهمین گردهمایی بین المللی سواحل، بنادر و سازه های دریایی در هیأت وزیران داد. کنفرانسی که از سال ۱۳۶۹ سازمان بنادر و دریانوردی به صورت دو سالانه آن را برگزار می کند و آخرین برگزاری آن در سال ۱۳۹۷ بود. کنفرانسی که تبدیل به یکی از کنفرانس‌های علمی معتبر در سطح منطقه و جهان شده و تمرکز آن بر روی موضوعات علمی و سازه‌های دریایی است.

در این خصوص حالا خبر می رسد که هیات وزیران در جلسه ۱۲ آبان خود به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی و به استناد قانون نحوه اعمال نظارت بر کاهش هزینه‌های غیرضرور و جلوگیری از تجمل‌گرایی، با برگزاری چهاردهمین همایش بین المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی در سال ۱۳۹۹ توسط وزارت راه موافقت کرد.

در این مصوبه که اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در ۱۸ آبان آن را به محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی ابلاغ کرد، آمده است که با برگزاری این همایش با استناد به قانون کاهش هزینه های غیر ضرور و جلوگیری از تجمل گرایی مصوب سال ۱۳۷۰ موافقت می شود.

قرار است چهاردهمین دوره همایش بین المللی و دوسالانه سواحل، بنادر و سازه های دریایی (آیکوپمس) در سال ۱۳۹۹ برگزار شود.

گفتنی است، همایش بین­ المللی دو سالانه سواحل، بنادر و سازه­ های دریایی (ICOPMAS ) تاکنون ۱۳ دوره در کشور برگزار شده و اهدافی نظیر ایجاد فضای تعاملی مطلوب با جامعه تخصصی بین الملل در زمینه دریانوردی، بهره­ گیری از تجارب جهانی در راستای ارتقاء و توسعه تجهیزات و فناوری در حوزه سواحل و بنادر، ایجاد زمینه مناسب جهت ارائه توانمندی ­های تخصصی موجود در منطقه برای کارشناسان و شرکت های مهندسان مشاور و پیمانکاران و سازندگان تجهیزات بندری و دریایی و ایجاد بستر مناسب برای توسعه کمی و کیفی فعالیت سرمایه گذاران، مهندسان مشاور، پیمانکاران و دیگر متقاضیان خدمات و امکانات مهندسی سواحل، بنادر و سازه­ های دریایی ایران را دنبال می‌کند.  

اولین دوره این همایش دوسالانه با نام «کنفرانس بین المللی بندرسازی و سازه های دریایی» در هفتم خرداد ماه سال ۱۳۶۹ در دانشگاه تهران برگزار شد و بیست و هشتمین سال از برگزاری این همایش ها، سیزدهمین کنفرانس بین المللی سواحل، بنادر و سازه های دریایی (ICOPMAS ۲۰۱۸) در روزهای پنجم تا هفتم آذر ماه ۱۳۹۷ در محل هتل المپیک تهران برگزار شد.