شناسهٔ خبر: 75312 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

زلزله در آذربایجان شرقی

فرودگاه‌های آذربایجان عملیاتی هستند/ آمادگی فرودگاه تبریز برای عملیات زمستانی

رامین آذری مدیرکل فرودگاه های آذربایجان شرقی با اشاره به وقوع زلزله در آذربایجان شرقی گفت: فرودگاه ها و سامانه های ناوبری استان کاملا عملیاتی هستند.

رامین آذری، مدیرکل فرودگاه های آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به وقوع زلزله در منطقه سراب در این استان گفت: فرودگاه‌های استان تحت تاثیر زلزله قرار نگرفته و اکنون فرودگاه ها و سامانه های ناوبری عملیاتی هستند. پروازها نیز طبق برنامه انجام می شود.

وی ادامه داد: فرودگاه‌های استان برای همکاری با نهادهای امدادرسان و مشارکت در عملیات امداد احتمالی آمادگی کامل دارند.

آذری در ادامه، با بیان اینکه در این فصل تاکنون در فرودگاه تبریز بارش برف رخ نداده است، گفت: با این حال فرودگاه برای عملیات زمستانی آماده است.

وی افزود: اخیرا مانور برف روبی و آمادگی برای عملیات زمستانی انجام و تمام تجهیزات سرویس شده است. نفرات نیز آموزش‌های لازم را دیده اند، بنابراین فرودگاه آماده عملیات برف روبی است.

مدیرکل فرودگاه های آذربایجان شرقی با اشاره به استعداد فرودگاه تبریز برای عملیات زمستانی گفت: فرودگاه 5 دستگاه تیغه برف روب، دو دستگاه اوره پاش و مایع پاش، فرچه و ماشین برف خور در اختیار دارد.

آذری درباره عملیات یخ زدایی هواپیما نیز گفت: یخ زدایی هواپیما بر عهده شرکت های هندلینگ است. در مانور برف روبی عملکرد دستگاه های یخ ردای این شرکت ها مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد که این دستگاه ها برای یخ زدایی هواپیما آمادگی کامل دارند.