شناسهٔ خبر: 75313 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه های آذربایجان غربی خبر داد:

آمادگی فرودگاه اروميه برای مواجهه با برف

فرودگاه ارومیه مديرکل فرودگاه های آذربايجان غربی از اتخاذ تمهيدات لازم برای مقابله با شرايط جوی نامناسب و بارش برف خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی فرودگاه های آذربایجان غربی، محمدعلی نائل قراملکی، مديرکل فرودگاه هاي استان ضمن اعلام این خبر گفت: با توجه به هشدارهای هواشناسی مبنی بر بارش برف و باران طی هفته جاری در آذربایجان غربی و  استان‎های همجوار تمهيدات لازم براي مقابله با شرايط جوي نامناسب در نظر گرفته شده است.

نائل قرا ملکی عنوان كرد: پيش ازشروع فصل بارش، اقداماتی از جمله برگزاری کمیته عملیات زمستانی، ابلاغ دستورالعمل نهايي عمليات زمستاني فرودگاه ارومیه  شامل وظايف و اقدامات استاندارد به  تمام واحدهاي خدمت رسان و برگزاری دوره آموزشی ویژه کارکنان ایمنی و هدایت زمینی هواپیما انجام شده است .

وی افزود: وضعیت  تمام تجهيزات و امكانات مورد نياز از جمله چهار دستگاه تیغه برف روبی، یک دستگاه رولبا و یک دستگاه اوره پاش بررسی شده و کارکنان ایمنی و آتش نشانی و تجهیزات و تسهیلات فرودگاهی  حاضر در فرودگاه با به كارگيري همه امكانات موجود و ارایه خدمات برای ايمن‌سازي پروازها و جلوگيري از تاخيرهای احتمالی، بسته شدن باند و لغو پروازها  در زمان بارش برف در آمادگي كامل به سر مي‌برند.