شناسهٔ خبر: 75330 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی:

برای تمام فعالان عرصه حمل و نقل سهمیه بنزین در نظر گرفته شده است/ هرگونه افزایش کرایه تخلف است

اتوبوس وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برای تمام فعالان عرصه حمل و نقل سهمیه بنزین در نظر گرفته شده است، گفت: هرگونه افزایش کرایه تخلف است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در شرکت هما در جمع خبرنگاران، با اشاره به اصلاح قیمت بنزین در کشور گفت: برای تمام کسانی که در صنعت حمل و نقل کشور خدمت می کنند، سهمیه بنزین در نظر گرفته شده و اگر در اطلاعیه های اولیه نامی از گروه خاصی برده نشده، به این معنی نیست که از سهمیه برخوردار نیستند.

وی ادامه داد: برای ناوگان حمل و نقل برون شهری، ۷۵۰ لیتر بنزین در نظر گرفته شده و این سهمیه برای آبان نیز اعمال شده است. بنابراین هیچ افزایش قیمتی رخ نخواهد داد و هرگونه افزایش قیمت، جرم است و با آن برخورد می شود.

اسلامی در ادامه به مساله مسکن اشاره کرد و گفت: ما از هر اقدامی که تورم زا باشد، اجتناب خواهیم کرد. در مورد وام مسکن، برنامه ما این است که اقشار متوسط و ضعیف جامعه بتوانند از پس بازپرداخت اقساط این تسهیلات بر بیایند. تا وام مختص یک قشر خاص نباشد.

وزیر راه و شهرسازی به طرح اقدام ملی عرضه مسکن اشاره کرد و گفت: در مرحله نخست ثبت نام، ۱۵ هزار نفر در سه استان ثبت نام کردند و ظرفیت در برخی شهرها مانند قم بسیار زود تمام شد. این نشان می دهد باید برای این شهرها ظرفیت بیشتر در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: برنامه اقدام ملی برای عرضه مسکن در استان تهران پیش از سایر استان ها آغاز شد و رییس جمهور کلنگ احداث اولین واحدها را در تهران به زمین زد. در این برنامه ما یا زمین در اختیار متقاضیان قرار خواهیم داد، یا از طریق تعاونی ها و نهادهای مسئول در ساخت مسکن، برای عرضه واحدهای مسکونی اقدام خواهیم کرد. اما به نحوی برنامه ریزی شده که مسکن در اختیار متقاضیان واقعی قرار بگیرد.