شناسهٔ خبر: 75343 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان:

سامانه آزمایشی جامع مدیریت اعضای نظام‌مهندسی راه‌اندازی می‌شود

برگزاری نشست پیاده سازی سامانه جامع مهندسان سرپرست دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی از راه‌‌اندازی آزمایشی سامانه جامع مدیریت اعضای نظام مهندسی ساختمان تا پایان امسال خبر داد و گفت: ایجاد سایر سامانه‌های کنترلی از جمله سامانه یکپارچه صدور پروانه اشتغال به کار مهندسی برای اشخاص حقیقی و حقوقی از دیگر اهدافی است که در این سامانه دنبال می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جلسه مربوط به سامانه جامع مدیریت اعضای نظام مهندسی ساختمان با حضور حامد مانی‌فر مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان و سرپرست دفتر توسعه مهندسی ساختمان، اعضای هیات رییسه شورای مرکزی سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان و کارشناسان دفتر مقررات ملی ۲۷ آبان، در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری این وزارتخانه در جمع‌بندی این جلسه اعلام کرد: سامانه جامع مدیریت اعضای سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان به منظور جمع‌آوری اطلاعات مهندسان سراسر کشور و سازمان‌های نظام‌مهندسی با هدف شناخت تمامی ظرفیت‌های انسانی در بدنه مهندسی اعضا راه‌اندازی می‌شود.

مانی‌فر ادامه داد: ایجاد سایر سامانه‌های کنترلی از جمله سامانه یکپارچه صدور پروانه اشتغال به کار مهندسی برای اشخاص حقیقی و حقوقی از دیگر اهدافی است که در این سامانه دنبال می‌شود.

وی همچنین اعلام کرد: در این جلسه، مشاور تهیه‌کننده سامانه، توضیحاتی از روند پیشرفت کار و نحوه کاربست آن در جلسه ارایه کرد.

مطابق گزارش‌های شورای مرکزی تاکنون ۲۸ استان کشور اطلاعات اعضای خود را مطابق فرمت درخواستی شورای مرکزی ارایه کردند و این اطلاعات در بانک اطلاعاتی این سامانه ثبت شده است. سه استان نیز به صورت آزمایشی به شکل آنلاین، هم‌اکنون به این سامانه متصل هستند و تبادل اطلاعات می‌کنند.

به گفته مانی‌فر، در این جلسه مقرر شد تا امکانات جامع‌تری بیش از آنچه که تاکنون برای این سامانه پیش‌بینی شده، توسط طراح، ایجاد و جلسات بررسی سامانه به صورت مستمر برگزار شود.

وی تاکید کرد: مطابق برنامه زمانبندی تلاش می‌شود تا پایان امسال(۱۳۹۸) سامانه جامع مدیریت اعضای نظام مهندسی ساختمان برای کل استان‌ها ایجاد شود.

براي مشاهده گزارش تصويری کلیک کنید.