شناسهٔ خبر: 75354 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیر شعب بانک مسکن استان خراسان جنوبی خبر داد:

پرداخت ۵۷۷ هزار میلیون ریال تسهیلات صندوق یکم در استان خراسان‌جنوبی

بانک مسکن مدیریت شعب بانک مسکن خراسان‌جنوبی از افتتاح سه هزار فقره حساب صندوق پس انداز مسکن یکم در این استان از ابتدای راه‌اندازی این صندوق خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدرضا بوستان‌افروز با ارایه گزارشی از فعالیت صندوق پس انداز مسکن یکم دراستان خراسان‌جنوبی اظهار کرد: صندوق پس‌انداز مسکن یکم برای خانه‌دار کردن خانه‌اولی‌ها و افرادی که از تسهیلات مسکن و امتیازات دولتی استفاده نکردند در چارچوب سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی و همچنین بانک مسکن راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به عملکرد این صندوق در استان خراسان‌جنوبی گفت: در این استان از ابتدای راه‌اندازی و آغاز به کار صندوق پس انداز مسکن یکم تا کنون ۳۰۰۰ فقره افتتاح حساب شده است.

مدیریت شعب بانک مسکن خراسان جنوبی با بیان اینکه میزان سپرده های افتتاحی در صندوق پس انداز مسکن یکم ۳۲۰ هزار میلیون ریال بوده است، درباره عملکرد این صندوق در سال جاری به پایگاه خبری بانک مسکن، گفت: از ابتدای امسال تا پایان مهرماه نیز حدود ۲۰۸ فقره سپرده گذاری در صندوق شده که ارزش این حجم از سپرده گذاری ۱۵۳ هزار و ۵۹۹ میلیون ریال بوده است.

بوستان افروز همچنین درباره میزان تسهیلات پرداختی به سپرده‌گذاران گفت: از ابتدای طرح تاکنون ۸۱۲ فقره تسهیلات از محل صندوق پس‌انداز مسکن یکم به سپرده‌گذاران پرداخت شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای اجرا و راه‌اندازی صندوق پس‌انداز مسکن یکم، ۵۷۷ هزار و ۲۵۰ میلیون ریال تسهیلات به جامعه هدف و سپرده‌گذاران پرداخت شده است؛ به این معنا که این میزان از جمعیت در استان از محل صندوق پس‌انداز مسکن یکم صاحب خانه شدند.

مدیریت شعب بانک مسکن استان خراسان جنوبی یادآور شد: در استان خراسان جنوبی میزان تسهیلات از محل صندوق پس انداز مسکن یکم در مرکز استان به صورت انفرادی ۶۰ میلیون تومان و تسهیلات انفرادی در شهرستان های استان ۴۰ میلیون تومان است.

وی با اشاره به میزان تسهیلات زوجین نیز گفت: میزان تسهیلات زوجین از محل صندوق پس انداز مسکن یکم در مرکز استان ۱۲۰ میلیون تومان و تسهیلات زوجین در سایر شهرستان ها ۸۰ میلیون تومان است.