شناسهٔ خبر: 75359 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری خبر داد

توزیع ۱۰۸دستگاه سازه فلزی ساختمان در روستا‌های چهارمحال و بختیاری

مقاوم سازی مسکن روستایی مدیرکل بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۰۸ دستگاه سازه فلزی ساختمان در روستا‌های استان چهارمحال و بختیاری توزیع شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سهراب رئیسی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: عملیات احداث دو هزار و ۴۴۰ واحد مسکن محرومین و ۷۷۱ واحد بازسازی مسکن حادثه دیده ناشی از سیل ۹۸ در استان آغاز شد.

وی افزود: به منظور احداث این واحد‌ها در مرحله اول ۱۰۸ دستگاه اسکلت فلزی پیچ و مهره در شهرستان‌های کوهرنگ، اردل، فارسان، شهرکرد توزیع شد.

رئیسی اضافه کرد: با توجه به کوهستانی بودن استان و رسیدن فصل سرما ساخت و ساز کاری زمان بر خواهد بود بنابراین استفاده از اسکلت‌های پیش ساخته پیچ و مهره‌ای فلزی علاوه بر اینکه در برابر زلزله مقاوم هستند سبب تسریع در روند کار ساخت و ساز می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این سازه‌های پیش ساخته فلزی از دقت و سرعت و کیفیت بالایی برخوردار است و در برابر نیرو‌های جانبی عکس العمل خوبی دارد بنابراین استفاده از آن‌ها برای مناطق زلزله‌خیز توصیه می‌شود.

رئیسی گفت: در این ساز‌ها امکان توسعه آتی زیربنایی ساختمان پیش‌بینی شده و به راحتی قابل حمل است