شناسهٔ خبر: 75383 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن تشریح کرد؛

مشارکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن در طرح اقدام ملی/ احداث ۶۵۰۰ واحد مسکونی

روزبه ظهیری مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن با اعلام اینکه برنامه آن گروه در طرح اقدام ملی مسکن تولید ۶۵۰۰ واحد مسکونی برای اقشار متوسط جامعه است، گفت: تمامی تولیدات گروه سرمایه‌گذاری مسکن به دلیل بورس و سهامی عام بودن و همچنین ارایه تسهیلات بانک مسکن در قالب تبدیل مشارکت مدنی به فروش اقساطی در طرح اقدام ملی مسکن قرار می‌گیرد.

روزبه ظهیری مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اقدامات گروه سرمایه‌گذاری مسکن در اجرای طرح اقدام ملی را تشریح کرد.

مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن ضمن تاکید بر اینکه آن گروه به دلیل داشتن ساختار بورسی و زمینه فعالیت برای اقشار متوسط جامعه، تمامی فعالیت‌هایش به نوعی جزو برنامه اقدام ملی تولید مسکن قرار می‌گیرد، گفت: به دلیل شرایط گروه سرمایه‌گذاری مسکن در تولید مسکن و ارایه تسهیلات بانک‌مسکن در قالب تبدیل مشارکت مدنی به فروش اقساطی به خریداران، تمامی پروژه‌های گروه جزو برنامه اقدام ملی مسکن قرار می‌گیرد.

ظهیری ادامه داد: گروه سرمایه‌گذاری مسکن در یکسال اخیر که برنامه اقدام ملی مسکن با جدیت کلید خورد، بسته‌ای را آماده کرد که این بسته حدود ۶۵۰۰ واحد مسکونی را شامل می‌شود که بخشی از این واحدها عملیات اجرایی‌شان شروع شده و بخشی دیگر نیز برنامه‌ریزی شده که تا پایان امسال عملیات اجرایی آنها آغاز شود.

وی یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های اقدام ملی گروه سرمایه‌گذاری مسکن را در تهران پروژه اندیشه که ۱۲۰۰ واحد مسکونی بود عنوان کرد و افزود: پروژه‌های شهر آفتاب در صدرا، پروژه بنفشه در اندیشه نیز از دیگر پروژه‌هایی است که در برنامه اجرای این گروه قرار دارد و از نظر تعداد، این واحدهای مسکونی در حدود ۱۸۰۰ واحد مسکونی را به خود اختصاص داده‌اند.

آغاز پروژه‌های طرح اقدام ملی در بافت‌های فرسوده حرم مطهر رضوی

مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن، بخش دیگری از فعالیت‌های آن گروه را اجرای طرح‌های اقدام ملی در بافت‌های فرسوده شهری برشمرد و توضیح داد: اجرای طرح اقدام ملی حدود ۱۵۰۰ واحد در بافت فرسوده تبریز، پروژه ۸۰۰ واحدی بافت فرسوده منطقه ۱۷ تهران با همکاری سازمان نوسازی شهرداری تهران و شرکت بازآفرینی شهری ایران، پروژه فردین‌پور در بافت فرسوده اراک، پروژه‌های لاله، خلیل و نارنج در بافت فرسوده اطراف حرم مطهر رضوی از دیگر پروژه‌های گروه سرمایه‌گذاری مسکن در طرح اقدام ملی است.

به گفته وی، پروژه عتیق در بافت فرسوده اردبیل و پروژه کهن و مسگریان در بافت فرسوده بابلسر از دیگر پروژه‌های گروه سرمایه‌گذاری مسکن در طرح اقدام ملی مسکن است که عملیات اجرایی آنها آغاز شده و در خط خود در حال حرکت است.

ظهیری مجموع پروژه‌های آغاز شده گروه سرمایه‌گذاری مسکن را در طرح اقدام ملی بالغ بر ۳۰۰۰ واحد عنوان کرد و گفت: حدود ۳۰۰۰ واحد دیگر نیز در برنامه گروه سرمایه‌گذاری مسکن برای آغاز عملیات است که در این خصوص در حال رایزنی برای اخذ پروانه و سایر اقدامات موردنیاز برای آغاز عملیات اجرایی آنها هستیم که اینها به تولیدات گروه ما (سرمایه‌گذاری مسکن) افزوده می‌شود.

مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن تصریح کرد: در حال مطالعه هستیم که در صورت ایجاد فرصت‌های جدید در شهرداری‌ها و در مجموعه‌های دولتی که امکان مشارکت و ساخت در زمینه تولید مسکن را دارند با توجه به چارچوب‌های سودآوری که گروه به واسطه بورس و سهامی عام بودن دارد در راستای تولید هرچه بیشتر مسکن، نقش ایفا کنیم.