شناسهٔ خبر: 7567 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

ارتقاء ۳ محور به آزادراه در گیلان

آزادراه پردیس مدیرکل راه وشهرسازی گیلان از مصوب شدن اجرای۳ آزادراه در گیلان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی گیلان مهندس خاوری با بیان این مطلب گفت:در بازدیدی که وزیر محترم راه وشهرسازی در سفر هئیت دولت به گیلان داشتند موافقت تبدیل ۳ محور به آزادراه صورت گرفت .

وی افزود: این پروژه ها شامل پروژه امامزاده هاشم- انزلی بطول۶۷کیلومتر با برآورد تقریبی ۸۰۰ میلیارد تومان و تبدیل راه اصلی سراوان- سیاهکل به آزاد راه سراوان- سیاهکل-املش-رحیم آباد وتبدیل راه اصلی سراوان – فومن-پونل به آزاد راه ، می باشد.

وی با اشاره به ظرفیت استان در توسعه بخش های زیر بنایی حمل ونقلی بر لزوم توجه به سرمایه گذاری در بخش زیرساخت های راه  تاکید کرد و گفت:با توجه به اینکه استان گیلان از نظر کریدور حمل ونقلی در کریدور شمال به جنوب قرار گرفته ،ضرورت ارتقاء وبهسازی محورها همواره جزء سیاستهای اساسی وزارت راه وشهرسازی در استان بوده  واقداماتی در این زمینه صورت گرفته است.

مهندس خاوری افزود: در راستای دستیابی  به اهداف وزارت راه وشهرسازی در استان، مقدمات اولیه برای جذب سرمایه گذار وبیوتی کردن پروژه امامزاده هاشم – انزلی بطول ۶۷ کیلومتر انجام گرفته و جلسات متعددی باسرمایه گذار این طرح و وزارت متبوع برگزار شده وامیدواریم بااتمام توافقات، این پروژه نهایی شود وبرای اولین بار یک پروژه بیوتی را دراستان به مرحله اجرا دراوریم.

مدیر کل راه وشهرسازی گیلان با بیان اینکه هدف از اجرای طرحهای بیوتی مشارکت دادن سرمایه گذار در ساخت وبهره برداری از پروژه می باشد، تصریح کرد: دراین طرح ها سرمایه گذار محور را می سازد ، وسرمایه اش را از طریق فروش عوارض، به فروشی عبور عوارض ماشین الات یا خدمات جانبی که از کاربریهای حاشیه محور تعریف می کند بدست می اوردوپس از مدت معلوم محور را در اختیار راه وشهرسازی قرار می دهد.

وی افزود: ازدیگر طرحهایی که قرار است به صورت بیوتی اجرایی شود ، پروژه بام سبز ، بام دریا بطول۲۷ کیلومتر است که مبلغ اولیه آن با هزینه تملک واجرا ۱۵۰ میلیارد تومان براورد شده است.

مهندس خاوری با بیان اینکه فراهم بودن امکانات حمل و نقل مناسب، مطمئن، سریع و ارزان، مقدمات توسعه گردشگری است ،خاطر نشان کرد: صنعت حمل و نقل به عنوان یکی از ملزومات اساسی توسعه صنعت گردشگری، دسترسی به جاذبه‌ها را برای گردشگران امکان پذیر می‌کند.

وی اجرای پروژه بام سبز - بام آبی لاهیجان را یکی از پروژه های مهم در توسعه گردشگری عنوان کرد و افزود: محور بام سبز – بام آبی، لاهیجان با هدف ایجاد امنیت جاده ای، دسترسی کوتاه و برخورداری از سواحل دریا انجام می گیرد که با اجرای آن ضمن برخورداری از فضای کوهستانی لاهیجان، دسترسی کوتاه این شهرستان به سواحل دریا فراهم خواهد شد.

نظر شما