شناسهٔ خبر: 76242 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیر امور اعتباری بانک مسکن خبر داد

پرداخت تسهیلات ۱۴۰ هزار واحد مسکونی در اقدام ملی/انعقاد قرارداد ۲۰ هزارواحد مسکونی در بافت فرسوده/پرداخت تسهیلات متمم ۴۸ هزارواحد مسکن مهر

محمدحسن علمداری مدیر امور اعتباری بانک مسکن با اعلام این مطلب که پرداخت تسهیلات۱۴۰ هزارواحد طرح اقدام ملی از سوی بانک مسکن پرداخت می‌شود از انعقاد قرارداد ۲۰ هزار واحد در بافت فرسوده خبر داد.

محمدحسن علمداری، مدیر امور اعتباری بانک مسکن در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص ارایه تسهیلات آن بانک به طرح اقدام ملی مسکن، گفت: بانک‌ مسکن در ارایه تسهیلات به اجرای طرح اقدام ملی مسکن در بافت های فرسوده و همچنین سایر بافت ها اقدام کرده است.

مدیر امور اعتباری بانک مسکن با اشاره به اینکه تعهد بانک مسکن برای ارایه تسهیلات در بافت‌های فرسوده ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در این بافت‌هاست که تاکنون قرارداد ۲۰ هزار واحد در بافت فرسوده منعقد شده است، افزود: میزان تسهیلاتی که از محل وجوه اداره شده قرارداد عاملیت در تهران به بافت‌فرسوده ارایه می‌شود، ۵۰ میلیون تومان با نرخ ۹ درصد و در سایر شهرها ۴۰ میلیون تومان با نرخ ۹ درصد است.

علمداری خاطرنشان کرد: به پروژه‌هایی که در بافت‌های فرسوده توجیه داشته باشند از محل منایع داخلی بانک مسکن تا سقف ۷۵ و ۱۰۰ میلیون تومان با نرخ ۱۸ درصد، تسهیلات پرداخت می‌شود.

این مقام مسئول در بانک مسکن همچنین اعلام کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده است در سالجاری و سال آینده، تسهیلات ۱۴۰ هزار واحد مسکونی توسط بانک‌مسکن به طرح اقدام ملی مسکن تخصیص خواهد یافت که این تخصیص با هماهنگی معاونت مسکن و ساختمان بین شرکت‌ها و نهادهایی که در این طرح قرار دارند، تعلق می‌گیرد.

علمداری توضیح داد: در حال حاضر از سوی ستاد اجرایی فرمان‌امام (ره)، ۲۵ هزار واحد به بانک‌مسکن معرفی شده است. بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازمان ملی زمین و مسکن، و همچنین شهرهای‌جدید تفاهم‌نامه‌هایشان آماده است و منتظر اعلام سهمیه آنها هستیم.

علمداری همچنین در خصوص پرداخت تسهیلات به واحدهای مسکونی مهر باقیمانده جهت تکمیل آنها، گفت: پرداخت تسهیلات متمم مسکن مهر با سقف ۴۵ میلیون تومان در سایر شهرها و ۵۰ میلیون تومان برای پردیس، ابلاغ شده و قرارداد متمم پروژه‌هایی که پیشرفت فیزیکی دارند در حال انعقاد است.

وی ادامه داد: بخشی از مشکلاتی که وجود دارد به روند تشکیل پرونده‌ها مربوط است که به دلیل عدم تحویل مدارک از سوی پیمانکاران مرتبط است که امیدواریم مدارک سریعتر تحویل شود تا کار سرعت بگیرد.  

علمداری گفت: تاکنون نزدیک ۴۸ هزار مسکونی مهر باقیمانده، تسهیلات مسکن مهر متمم را دریافت کرده اند.

مدیرامور اعتباری بانک مسکن خاطرنشان کرد: کل مسکن شهری باقیمانده ۳۴۵ هزار واحد است که نزدیک به ۲۰۲ هزار واحد آن مشمول وام متمم می شود. از این تعداد نیز در حدود ۱۰۰ هزار واحد جزو پروژه های تمام شده هستند که فقط مشکلات زیربنایی دارند و باید خدمات آب، برق و گاز به آنها برسد تا فروش اقساطی شوند.