شناسهٔ خبر: 76365 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان:

ظرفیت طرح اقدام ملی مسکن در استان تهران ۷۰ هزارنفر است/ ثبت نام ۵۰ هزارنفر در شهرهای جدید پردیس، پرند، هشتگرد و ایوانکی

محمود محمود زاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی از آغاز ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در تهران، البرز و قزوین خبر داد و گفت: ثبت نام در تهران برای دریافت ۷۰ هزارواحد انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در مراسم آغاز ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در تهران و ۷ استان دیگر اعلام کرد: در سه استان تهران، البرز و قزوین ثبت نام طرح اقدام ملی از ساعت ۱۰ صبح امروز آغاز و در نیم ساعت ابتدایی ظرفیت ثبت‌نام در شهر جدید پردیس تکمیل شد.

معاون مسکن و ساختمان با اشاره به اینکه مرحله دوم ثبت نام امروز همزمان در استان‌های اصفهان، زنجان، خراسان جنوبی، هرمزگان و کرمان انجام می‌شود، افزود: هیچ مبلغی برای ثبت نام طرح اقدام ملی از متقاضیان گرفته نمی‌شود. 

محمودزاده تصریح کرد: ثبت نام استان تهران برای ۷۰ هزارنفر انجام میشود که ۵۰ هزارواحد در شهرهای جدید پردیس، پرند، هشتگرد و ایوانکی و ۲۹ هزار واحد در سایر شهرها به متقاضیان واگذار می‌شود.

​افزایس دوره اقساط زمین از ۵ به ۱۰ سال در صورت موافقت دولت

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ۱۸۰ هزار نفر در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند که این میزان با ثبت‌نام‌های جدید در حال افزایش است، گفت: در مرحله اول ثبت‌نام در پردیس ۳ هزار نفر، در پرند ۲۰ هزار نفر، در هشتگرد ۸ هزار نفر و در ایوانکی ۱۵ هزار نفر ثبت نام خواهند شد که ظرفیت ثبت نام در پردیس در نیم ساعت ابتدایی تکمیل شد.

محمودزاده همچنین از به‌صرفه بودن ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن خبر داد و اعلام کرد: ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن برای متقاضیان دو مزیت دارد. قیمت تمام‌شده در مقایسه با بازار

آزاد قابل تامل است و همچنین با توجه به اینکه واگذاری زمین در این طرح به صورت فروش اقساطی است، قیمت زمین طی پنج سال به صورت اقساطی دریافت خواهد شد.

وی ادامه داد: در خصوص قیمت زمین در صورت موافقت هیات دولت، فروش اقساطی از پنج سال به ۱۰ سال افزایش خواهد یافت و همین از دیگر مزیت‌های ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن است.

محمودزاده یادآور شد: پس از پایان ثبت نام در صورت تامین زمین ثبت نام برای استان‌های دارای ظرفیت باز خواهد شد.