به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات واطلاع رسانی اداره كل راه وشهرسازی استان گیلان، در این بازدید که با حضورمعاون امور عمرانی استانداری، فرماندار رشت ، مدیرکل راه و شهرسازی و جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی صورت گرفت، در نشستی مشترک روند اجرایی ساخت راه آهن رشت- کاسپین و موانع و مشکلات آن مورد بررسی قرار گرفت.
استاندار گیلان علت بازدید امروز را بررسی مشکلات فنی و پیگیری برای رفع آنها عنوان کرد و افزود: امیدواریم بر اساس برنامهریزیهای به عمل آمده در موعد مقرر بتوانیم این خط ریلی را به بهرهبرداری برسانیم .
وی برنامه زمانبندی برای تکمیل مسیر رشت تا بندرکاسپین را پایان سال ۱۳۹۹ عنوان کرد.
استاندار گیلان افزود: زیرسازی قطعات ۶ و ۷ در حال انجام است و عملیات اجرایی قطعه ۸ به طول ۳ کیلومتر نیز طبق توافق با سازمان بنادر ودریانوری، تامین اعتبار واجرا می شود. همچنین مقرر شده است سازمان منطقه آزاد کاسپین بخشی از هزینه ساخت و ارزیابی خط ایستگاه پیر بازار تا بندر کاسپین را تامین کند.
ارسلان زارع با اشاره به تاثیر گذاری این خطوط ریلی در افزایش مبادلات تجاری و بازرگانی ایران با کشورهای منطقه و اروپایی و نقش ارزشمندی که در توسعه کشور دارد، گفت: انتظار میرود مدیران دستگاههای اجرایی نسبت به تسریع در صدور مجوزها با رعایت موازین قانونی اقدام کنند.
وی هم چنین از مردم و روستاییان در مسیر، دهیاریها و شوراها خواست تا همکاری و مساعدت لازم با عوامل اجرایی این پروژه بعمل آورند.
زارع با بیان اینکه اجرای پروژه های بزرگ قطعا با مشکلاتی همراه است گفت: انتظار میرود مردم عزیز ما در اجرای این طرح ملی با صبوری همکاری و ما را در اجرای این پروژه بزرگ یاری کنند.
گفتنی است راه آهن رشت- انزلی به طول حدود۴۰ کیلومتر در ادامه مسیر راه آهن قزوین-رشت، مرکز استان گیلان را به بندر کاسپین متصل میکند که از نظر مبادلات تجاری وبازرگانی با کشورهای منطقه و کشورهای اروپایی و ترانزیت کالا و بار، دارای اهمیت ویژهای است.