شناسهٔ خبر: 76510 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی:

اقدام ملی مسکن راه حل مشکل حاشیه نشینی در چابهار است

علی نبیان مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در سفر خود به شهر چابهار از اراضی عثمان آباد، مراد آباد، میرآباد و کنارک بازدید و از پیگیری و اخذ سند اراضی واقع در سکونتگاه‌های غیر رسمی حریم شهر چابهار به مساحت ۱۰۰۰.۷ هکتار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان ملی زمین و مسکن، علی نبیان، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از اراضی دولتی شهر چابهار که برای طرح اقدام ملی مسکن اختصاص داده شده است، بازدید کرد و از طرح اقدام ملی به عنوان یکی از راه‌های حل مشکل مسکن ساکنان چابهار نام برد.

وی همچنین در جلسات جداگانه‌ای که در اداره راه و شهرسازی شهرستان چابهار و فرمانداری این شهر برگزار شد، با بررسی مشکلات مربوط به حوزه زمین و مسکن و پیگیری مسائل مربوط به زمین‌های طرح اقدام ملی، اظهار داشت: چابهار با توجه به موقعیت خاص خود، یکی از مناطقی است که باید مورد توجه ویژه مسئولان قرار گیرد و حل مسائل حاشیه‌نشینی و بافت فرسوده این منطقه از اولویت های وزارت راه و شهرسازی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه حل مشکلات منطقه در گرو همکاری تمامی دستگاه‌های دولتی ذی‌ربط است، افزود: تجربه نشان داده که هرجا مسئولان استانی با همفکری و هم‌افزایی پیگیر مشکلات منطقه خود بوده‌اند، توانسته‌اند اتفاقات مثبتی را رقم زده و باری از دوش مردم بردارند.

علی نبیان در پایان ابراز امیدواری کرد، با توجه به اینکه ساخت واحدهای مسکونی در نقاط حاشیه‌ای شهر چابهار به ویژه مناطقی نظیر مراد آباد، کمب و نوار شرقی و غربی در نظر گرفته شده است، به زودی شاهد حل مشکل حاشیه نشینی در چابهار باشیم.

گفتنی است معاون املاک و حقوقی و مدیرکل املاک سازمان ملی زمین و مسکن نیز در این سفر مدیرعامل این سازمان را همراهی می‌کردند.