شناسهٔ خبر: 76516 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی؛

آیین‌نامه نهاد مطالعات و برنامه‌ریزی شهری کرج تصویب شد

جلسه سومین جلسه نهاد مطالعات و برنامه‌ریزی شهری کرج به ریاست معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی برگزار و آیین‌نامه این نهاد تصویب شد.

به گزارش پايگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز، در این جلسه که با محوریت موضوع طرح تفضیلی شهر کرج برگزار گردید کلیات نحوه راهبری و انجام طرح تفضیلی شهر کرج مورد بحث و بررسی قرار گرفت و همچنین آئین‌نامه نهاد مطالعات و برنامه ریزی شهری کرج تصویب شد.

از دیگر مباحث مطرح‌شده در این جلسه می‌توان به طرح شهرداری در خصوص اراضی حاشیه اتوبان همت، پهنه‌بندی اراضی حریم شهر و نحوه رسیدگی به مغایرت‌های اساسی طرح تفضیلی پیشنهادی با طرح جامع شهر اشاره کرد که پس از طرح در جلسه تعیین‌تکلیف شد.

معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی در این جلسه، تشکیل نهاد مطالعات شهر کرج را ظرفیت بسیار مناسبی برای راهبری طرح‌های توسعه و عمران شهری دانست و گفت: با توجه به اینکه شهر کرج به عنوان دومین شهر بعد از تهران موفق به راه‌اندازی این نهاد شده است، حضور اعضای اصلی شورای تخصصی در ذیل نهاد ضروری است.

رضایی، مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز نیز جهت تعیین دو عضو تخصصی دیگر نهاد پیشنهاد کرد، پنج نفر از افراد ذی‌صلاح به‌عنوان کاندید از سوی راه و شهرسازی و شهرداری معرفی شوند.

وی همچنین ارسال به موقع اسناد و مدارک طرح از سوی شهرداری به اداره کل راه و شهرسازی به‌عنوان دبیرخانه نهاد را خواستار شد.

شایان ذکر است در این جلسه آقایان سرلک، مدیرکل دفتر نظارت وزارت راه و شهرسازی، درویش‌پور،  معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز، حسنی، معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان البرز، کمالی‌زاده، شهردار کرج و دیگر اعضای نهاد مطالعات و برنامه‌ریزی شهری کرج حضور داشتند.