شناسهٔ خبر: 76530 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین:

پرداخت عوارض در آزاد راه قزوین-کرج پیمایشی می‌شود

عوارض آزادراه مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین با اشاره به این‌‌که آزادراه قزوین-کرج پایلوت اجرای طرح دریافت عوارض به اندازه مسافت طی‌شده خواهد بود، گفت: پس از راه‌اندازی، اهالی مهرگان و محمدیه، عوارض مسافت طی‌شده در آزادراه را پرداخت می‌کنند و عوارض کل طول آزادراه از آن‌ها اخذ نخواهد شد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، ابراهیم مبارک‌قدم با اعلام این خبر گفت: با توجه به اجرای طرح الکترونیکی‌کردن دریافت عوارض در برخی از آزادراه‌های کشور که آزادراه‌های قزوین-کرج و قزوین-زنجان در استان قزوین را نیز شامل می‌شود، دریافت عوارض به صورت پیمایشی مد نظر قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به درخواست‌های مکرر مردم و اهالی محمدیه و مهرگان مبنی بر جابه‌جایی گیت عوارضی با توجه به تردد بسیار در طول روز، پیگیری این امر به طور جدی در دستور کار قرار گرفت.

مبارک‌قدم با اشاره به پیگیری‌های استاندار و نمایندگان مجلس عنوان کرد: نظر بر این بود که در صورت عدم امکان جابه‌جایی گیت، لازم است که تعرفه دریافت عوارض بر اساس طول پیمایش محدوده مورد نظر محاسبه و اعمال شود.

وی اضافه کرد: معاونت ساخت و توسعه راه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در راستای حفظ شان و کرامت مردم، کاهش ترافیک و کاهش مصرف سوخت، کاهش تصادفات در محل ایستگاه‌های اخذ عوارض نقدی، کاهش آلودگی محیط زیست، شفافیت در میزان وصول عوارض، استیفای حقوق دولت، مردم و سرمایه‌گذاران پروژه‌های آزادراهی و در نهایت حرکت در مسیر افزایش عدالت اجتماعی، اقدام به اجرای سیستم اخذ الکترونیکی عوارض در آزاد راه‌های کشور کرده است.

مبارک‌قدم گفت: از طرفی مسیر ارتباطی جهت تردد اهالی مهرگان به قزوین با عبور از آزاد‌راه قزوین تهران میسر است که با توجه به قرار گرفتن گیت‌های عوارضی آزادراه در این محدوده اهالی آن جهت پیمایش مسیر به طول ۱۰ کیلومتر، عوارض کل مسیر را پرداخت می‌کنند.

رییس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان ادامه داد: متعاقب موافقت وزیر راه و شهرسازی با اجرای اخذ الکترونیکی عوارض در آزادراه‌های کشور به‌صورت پیمایشی و بر اساس میزان مسافت پیموده شده از سوی خودروها و همچنین توجه معاون آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، اجرای این طرح در آزادراه قزوین-کرج به‌صورت پایلوت در دستور کار قرار گرفت تا در آینده نزدیک اخذ الکترونیکی عوارض به صورت پیمایشی اجرا شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: ما به شدت پیگیر این موضوع از طریق متولیان ذی‌ربط هستیم تا حداقل مسیر ۱۵ کیلومتری قزوین - محمدیه هر چه زودتر تحت پوشش این طرح قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: از سوی دیگر دستورالعمل نحوه اعمال تخفیف برای کاربران دائمی در شبکه آزادراهی کشور به شرکت سامانه پرداخت های نوین در آزاد راه های کشور به منظور اعمال در سیتم ابلاغ گردیده است.