شناسهٔ خبر: 76537 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم خبر داد:

تولید ۴۴۰۰ واحد مسکونی در مرحله اول طرح اقدام ملی

افتتاح ۴۶۸ واحد مسکن مهر شاهین‌شهر و آغاز عملیات ساخت هزار واحد مسکن مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: در افق تولید مسکن و طرح جامع مسکن استان های کشور، ۱۳۲۵۸ واحد مسکونی در استان قم تولید خواهد شد که در مرحله اول، تولید تعداد ۴۴۰۰ واحد مسکونی به زودی کلید خواهد خورد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، حسن صبوری اظهار داشت: در مرحله اول ثبت نام متقاضیان مسکن طرح اقدام ملی، چهار هزار نفر در شهر قم و ۴۰۰ نفر متقاضی هم در شهرهای دیگر استان ثبت نام کرده‌اند.

وی افزود: در مراحل بعدی و در صورت ایجاد ظرفیت جدید، ثبت نام مجدد انجام خواهد گرفت.

صبوری توضیح داد: پالایش اولیه اطلاعات ثبت نام شدگان طرح اقدام ملی حدود دو ماه به طول می‌انجامد و پس از مشخص شدن تعداد نفرات منتخب، برای تکمیل ظرفیت، سامانه ثبت نام مجدد بازگشایی خواهد شد.

وی با اشاره به این که سامانه ثبت نام طرح اقدام ملی به صورت متمرکز و کشوری بوده است و اداره کل راه و شهرسازی استان قم در آن هیچ گونه دخل و تصرفی ندارد، تصریح کرد: پالایش و راستی آزمایی اطلاعات ثبت نام شوندگان با استفاده از سامانه هایی مانند فرم جیم و بانک اطلاعاتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور انجام خواهد شد.

صبوری گفت: برای تولید مسکن های طرح اقدام ملی، چند قطعه از اراضی پردیسان به بنیاد مسکن استان به عنوان سازنده واحدها واگذار شده است. در حال حاضر در تعدادی از این اراضی، آماده سازی انجام و نقشه های معماری و طراحی آن تهیه و تصویب شده است. در تولید واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی، سازنده بنیاد مسکن خواهد بود و تعاونی های مسکن در این طرح ورود نخواهند داشت.

وی ادامه داد: از آن جا که در ثبت نام طرح اقدام ملی و واگذاری اراضی به بنیاد مسکن، عملکرد خوب و سرعت عمل داشته ایم، امیدواریم در احداث و تولید واحدهای مسکن طرح اقدام ملی جزو اولین ها و بهترین ها باشیم.

صبوری  در خصوص آخرین وضعیت مسکن مهر استان توضیح داد: از کل واحدهای مساکن مهر استان قم تنها ۱۹۶ واحد از آن با پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصد باقی مانده است.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان قم، مسکن مهر قم جزو بهترین مساکن مهر کشور و نسبت به اغلب استان های دیگر از سرعت تکمیل نسبتاً خوبی برخوردار بوده است.